Inside VOGUE
Rinke Tjepkema

Abercrombie Open Vogue ging vast kijken in de nieuwe Amsterdamse winkel: "Can I see your six pack?"

"Can I see your six pack?" vroeg een paar pubermeisjes gisteren buiten de nieuwe Abercrombie-winkel in het monumentale pand op De Leidsestraat aan de kleumende All American Guys.
Fans van het Amerikaanse lifestyle brand kunnen zich vanaf morgen verdrinken in de wereld van Abercrombie.
Drie verdiepingen telt de flagship store, allemaal bemand door de iconische Abercrombie-guys (de mannen in ripped denim en plaid flanel shirts, de meisjes in jeans en witte broderietops) die bezoekers enthousiast verwelkomen met een 'Hey, What's Going On!'.
400 banen zal de Amterdamse vestiging creëren, want het moet wel leuk blijven om er te werken, en dus werkt het model-mooie personeel er niet fulltime.
Mijn plus 1 wist te melden dat fotograaf Bruce Weber vroeger de A&F Quarterly fotografeerde, een soort Butt Magazine met meer glamour dat een gay collector's item was.
Dat verklaart de homo-erotische neoklassieke schilderingen van Mark Beard die de muren van het hele pand sieren.

Foto's mochten we niet nemen, maar wie de lange rijen kent buiten de Abercrombie-winkels in onder meer New York en Londen, kent het succes.
Bij Abercrombie draait het niet om de kleren maar om de experience.
De basics liggen er hoog opgestapeld, joggingbroeken voor €58, geruite overhemden voor €68. Binnen is het donker en klinkt de muziek hard, de muren zijn zwart en de geur van het Abercrombie-parfum FIERCE komt je buiten al tegemoet.
Sommigen dulden de Abercrombie-experience niet langer dan een paar minuten en willen wegduiken bij weer een perfecte Ambercrombie-guy die 'Hey, What's Going On!' roept, anderen dompelen zich onder en komen met tassenvol naar buiten.
Die laatste groep kan vanaf morgen z'n hart ophalen in de Leidsestraat, ik ga op eBay eens bieden op een oude A&F Quarterly.