een-ode-aan-raw-denim-voor-jeans-die-met-de-jaren-alleen-maar-mooier-worden-213273

Raw denim is de zuiverste vorm van denim, waarbij geen extra wassingen of behandelingen zijn gedaan tijdens het productieproces. Dat vermindert het gebruik van water en schadelijke chemicaliën en resulteert in een jeans die met jou meeleeft. Letterlijk.

Tot op de draad

Think about it: hoeveel jeans heb jij in de afgelopen jaren versleten? En dan bedoelen we ook écht tot op de draad versleten. Waarschijnlijk zijn dat er niet veel. Zonde, als je het G-Star vraagt.

Het denim merk is van mening dat je jeans langer dan één seizoen moet dragen. Daarom vragen zij hier met hun wereldwijde campagne ‘Wear your denim till the End’ aandacht voor. Investeer in goede kwaliteit, zorg goed voor je denim en draag het je hele leven lang, zo luidt de boodschap.

Denim

De campagne

De campagne toont de schoonheid van het verouderingsproces van denim. Naarmate je de spijkerbroek langer draagt, zorgt wear and tear voor een karakteristiek uiterlijk. De kenmerkende indigo kleur vervaagt, terwijl de jeans zich vormt naar het lichaam van de drager. Benieuwd hoe dat eruit ziet? Lucky you, het staat namelijk op video.

- Video player -

Capsulecollectie

Ter ere van de nieuwe campagne, lanceert G-Star een bijbehorende capsulecollectie. De collectie, bestaande uit vijf modellen, is gemaakt van hoge kwaliteit raw denim. De losse pasvorm combineer je gemakkelijk met een corset top en blazer voor een stijlvolle look, of juist met een simpele witte tee.

Bij het jeanslabel zijn ze zo zeker van hun missie, dat ze bij elke spijkerbroek uit de collectie een uitgebreide warranty geven. Een kapotte rits of versleten zoom zijn dus absoluut geen reden meer om jouw jeans de (kast)deur te wijzen.

Denim

Responsibility

Ook presenteert G-Star acht nieuwe duurzaamheidsinitiatieven, als onderdeel van hun RAW Responsibility-strategie. Het merk biedt je bijvoorbeeld de optie om je jeans te laten repareren of om te laten toveren in shorts bij verschillende kleermakers in Nederland. Mocht het item écht aan het einde van zijn latijn zijn, dan kun je het inleveren om te laten recyclen. Volledig free of charge, uiteraard.

Verder is The Art of RAW opgezet. Een kunstplatform waar internationale designtalenten worden uitgedaagd om te werken met waste en dead stock. Het merk belooft in 2030, met behulp van onder meer deze initiatieven, 1.000.000 jeans te hebben hergebruikt, gerepareerd en gerecycled.

Ben je benieuwd naar de initiatieven van G-Star of wil je de raw denim collectie bekijken? Dat kan hier