Vogue
Celebrities in de problemen wegens Instagram ads

fashion

Celebrities in de problemen wegens Instagram ads

Datum
Instagram Kim Kardashian

Na een grondige inspectie heeft de Federal Trade Commission (FTC) in Amerika meer dan 90 brieven verstuurd naar verschillende beroemdheden en influencers omdat zij producten via social media zouden promoten zonder te vermelden dat het om een samenwerking met een merk gaat. De FTC wil geen namen noemen. 

40.000 dollar

De commissie wil meer inzicht krijgen in hoe bedrijven samenwerken met influencers. Al eerder waarschuwde de FTC beroemdheden als de Kardashian-Jenner zusjes voor het promoten van producten via social media zonder te vermelden dat het een samenwerking betreft. Vanaf dat moment begonnen de realitysterren met het toevoegen van de hashags #ad en #collab. De boete voor het schenden van de FTC wet liegt er niet om. Wanneer influencers en beroemdheden zich niks aantrekken van de waarschuwing moeten zij 40.000 dollar afrekenen. Alhoewel dit voor de Kardashians-Jenners peanuts is, Volgens marketingbureau Talent Resources betalen sommige bedrijven tegen de 500.000 dollar om toegang te krijgen tot Kim Kardashians 9.4 miljoen Instagram-volgers. Zussen Kendall en Kylie ontvangen rond de 400.000 dollar per post.

Julia Roberts voor de vijfde keer uitgeroepen tot Mooiste Vrouw van de Wereld

 

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Vogue.nl.
Dit vinden wij jammer, want Vogue.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk.
Wil je een uitzondering maken voor Vogue.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan?
Klik dan hier. Veel dank!

Maak een uitzondering voor Vogue.nl > Sluiten