Vogue
Gwen Stefani’s Broekenlijn

fashion

Gwen Stefani’s Broekenlijn

Datum
Auteur
Nikita Foe
DWP - Donato Sardella

Gwen Stefani komt na haar L.A.M.B. met een nieuwe kledinglijn. De lijn heeft de naam DWP en is vanaf vandaag online te koop. De collectie draait volledig om broeken die volgens haar een goed alternatief zijn voor denim.

Denim beleeft zware tijden: winkels blijven met veel spijkerbroeken zitten en halen daarom minder geld binnen om zichzelf te vernieuwen. Toen Gwen Stefani en denim guru Michael Glasser om de tafel gingen zitten om een nieuw denim-label te starten, besloten ze het daarom over een andere boeg te gooien. ‘Een inkoper van Neiman Marcus kwam naar me toe en zei: als je me nog één five-pocket jeans laat zien, ga ik slaan. Toen dacht ik bij mezelf, wil ik nu echt een denim-lijn doen?’

Het tweetal kwam met een idee voor de collectie, waarin de broek een hoofdrol speelt als vervanger van de traditionele jeans. Voor de broeken zijn dezelfde was- en verftechnieken gebruikt als bij denim. Dit is ook meteen waar de naam DWP vandaan komt, wat staat voor Department of Water and Power. Het oorspronkelijke idee voor de denim-lijn was namelijk om deze duurzaam te produceren, door slechts één liter water per broek te verbruiken.  

De lijn bestaat uit 18 stukken en prijzen variëren van €58 tot €95.

Ontwerpers Verlaten Lincoln Center

 

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Vogue.nl.
Dit vinden wij jammer, want Vogue.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk.
Wil je een uitzondering maken voor Vogue.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan?
Klik dan hier. Veel dank!

Maak een uitzondering voor Vogue.nl > Sluiten