Lily Aldridge lanceert eigen parfums

Het model maakt haar debuut in de beautywereld met een parfumlijn met vier verschillende geuren.

lily-aldridge-geurenlijn
Getty Images

Nadat model Rosie Huntington-Whitely haar eigen beautyplatform heeft opgezet, waagt een andere Victoria's Secret Angel de sprong. Lily Aldridge gaat haar eigen parfumlijn lanceren, als onderdeel van een samenwerking tussen IMG, het modellenbureau van het model, en Inter Parfums Inc. De geuren, die gepland staan voor volgend jaar, krijgen een geheel ander concept dan voorgaande 'celebrity-geuren'.

Advertentie - Lees hieronder verder

Eigen geur

Het idee is, in tegenstelling tot voorgaande geuren die ontwikkeld werden in samenwerking met beroemdheden, dat Lily de geur zelf creëert. 'We proberen precies het tegenovergestelde te maken van celebrity-geuren van de afgelopen twintig jaar,' zegt Jean Madar, directeur van Inter Parfums, tegen WWD. 'We willen dat Lily degene is die het product creëert, niet onze marketing mensen. We hebben de keuken voor haar geopend: zij kookt, zij ontwerpt, haar naam komt op de fles. Het is nogal anders dan de eerdere samenwerkingen die we hebben gehad. Het is een echte samenwerking tussen een talent en het bedrijf dat weet hoe je een product maakt,' aldus Madar.

Beautydebuut

Het is de eerste keer voor Aldridge dat ze voet binnen de beautywereld zet. 'Ik ben al jaren met IMG in gesprek om iets met beauty te doen, omdat het echt een onderdeel is van mijn levensstijl,' zegt Lily. 'Parfum voelde als de perfecte introductie in de beautywereld.' In totaal worden er vier geuren ontwikkeld, waarbij er iedere drie maanden een geur wordt gelanceerd. De parfums zullen te koop zijn op een speciale online boetiek, die verbonden wordt met de social media-accounts van het model. Er is verder nog niet veel bekend over de inhoud van de geuren, mede omdat ze op het moment nog in ontwikkeling zijn. De lijn komt in 2019 op de markt.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws