Mannen zijn boos om Gillette reclame

Het vragen om respectvol te zijn tegenover vrouwen werd de mannen te veel.

Gilette add
mamamia

In een poging om het toxic masculinity probleem in de maatschappij te verlichten, heeft het Amerikaanse scheermessenmerk Gillette een nieuwe campagne uitgebracht. In de video van twee minuten daagt Gillette mannen uit om kwesties zoals pesten, seksuele intimidatie en discriminatie aan te pakken. Maar in plaats van dat mannen geïnspireerd zijn door de boodschap, kreeg het merk een stortvloed aan negatieve reacties over zich heen: waar haalt Gillette het lef vandaan om te vragen of ze meer respectvol en fatsoenlijk kunnen zijn?!

Woedend

De nieuwe advertentie stelt vragen over de gebruikelijk 'jongens zullen jongens zijn' excuses met betrekking tot kwesties als de #MeToo movement, pesten, mishandeling, seksuele intimidatie en cat calling [het nafluiten van en roepen van seksueel getinte opmerkingen naar vrouwen op straat, red]. Het gevolg? Woedende mannen verzamelden zich als kuddedieren op sociale media om de intentie van Gillette in twijfel te trekken en het merk te boycotten. Aanvoerder Pierce Morgan noemt de campagne een 'oorlog tegen mannelijkheid'. Andere mannen voelden zich in de dader rol gedrukt, omdat "niet alle mannen" verantwoordelijk zijn voor seksisme en (seksuele) intimidatie. Dat laatste klopt natuurlijk als een bus, maar het feit dat een man zelf niet intimideert betekent natuurlijk niet dat hij een oogje kan dichtknijpen als een andere man dat wel doet.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws