Victoria Beckham lanceert eigen beautylijn

De Britse ontwerpster zal binnenkort haar eigen beautyproducten op de markt brengen.

image
Getty Images

Victoria Beckham zit de laatste tijd niet stil. Zo lanceert de ontwerpster haar eigen Youtube-kanaal en wordt het gebruik van exotisch leer volledig geweerd van haar toekomstige collecties. Naast haar mode-imperium is Beckham nu ook vastberaden de beautywereld meester te maken. In een eerdere samenwerking met Estée Lauder ontwierp Beckham haar eigen beautylijn met haar favoriete producten. Nu heeft de Britse besloten een eigen beautylijn te lanceren binnen haar gelijknamige merk genaamd Victoria Beckham Beauty, zo meldt Women's Wear Daily.

Victoria's essentials

Beckham stelt dat het nieuwe beautymerk naast een focus op make-up ook een wellness-element zal hebben. Haar overkoepelende visie is om vrouwen te versterken met haar beautyproducten en vrouwen in staat te stellen zich zelfverzekerd te voelen in elk aspect van hun leven: 'Ik wil vrouwen helpen zich zowel van binnen als van buiten goed te voelen en ze te voorzien van onmisbare items in make-up, huidverzorging, parfum en welzijn die ik ook in mijn eigen dagelijks leven nodig heb', aldus de 44-jarige ontwerpster. Voor deze nieuwe lijn zal Beckham samenwerken met Sarah Creal, die de afgelopen vijfentwintig jaar werkte voor merken als Prada en Bobbi Brown Cosmetics. Creal werkte eerder met Beckham samen tijdens de Estée Lauder mini-collectie. Tegenover WWD stelt Creal dat Victoria altijd al een liefde voor beauty heeft gehad: 'Victoria heeft een aangeboren liefde voor beauty die begon toen ze nog heel jong was. Deze authenticiteit zul je terug zien in de zeer nauwkeurig samengestelde producten.'

In gesprek met klant

Naast dat de producten dus een weerspiegeling zijn van Victoria's essentials, vertelt Beckham ook in gesprek te zijn geweest met haar klanten om er achter te komen wat hun behoeftes zijn op beautygebied: 'Net zoals dat ik veel tijd in de paskamer doorbreng om er achter te komen wat mijn klanten willen dragen, zal ik vrouwen vragen me te vertellen welke producten ze nodig hebben en wat ze willen dat ik voor hen ontwerp op beauty- en wellness gebied. Het is belangrijk voor mij om te weten wat ze willen.' De collectie zal tijdens het Herfst/Winter 2019 seizoen worden gelanceerd via de webshop van Victoria Beckham. Om een idee te krijgen over de inhoud van de nieuwe producten kijken we af bij haar voormalige samenwerking met Estée Lauder:

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws