Kylie Jenner verkoopt haar eigen beautymerk Kylie Cosmetics

De 22-jarige beautymogul heeft 51 procent van haar bedrijf verkocht aan Coty.

kylie-jenner-verkoop-kylie-cosmetics
Jeff KravitzGetty Images

Op 18-jarige leeftijd veranderde tiener en realityster Kylie Jenner in een heuse beautymogul toen ze haar eigen beautymerk Kylie Cosmetics lanceerde. Haar bedrijf werd een gigantisch succes waarmee de jongste Kardashian-Jenner telg in korte tijd de jongste miljardair ooit is geworden. Het duurt niet lang meer of ze heeft nóg meer op haar bankrekening staan, want Kylie's business is volgens Business of Fashion verkocht aan Coty voor ongeveer 600 miljoen dollar.

Verkoop Kylie Cosmetics

Vijf maanden geleden meldde WWD al dat Kylie in onderhandeling was met Coty. Die deal is nu eindelijk rond. Zo meldt BoF dat Kylie Jenner 51 procent van haar bedrijf heeft verkocht aan Coty, het conglomeraat dat veel bekende make-up merken onder zijn hoede heeft, zoals Wella, Max Factor, OPI, Rimmel London en CoverGirl. Jenner zal nog steeds 49 procent van Kylie Cosmetics behouden. In totaal wordt de waarde van het beautymerk op zo'n 1,2 miljard dollar geschat.

Het succes van Kylie Cosmetics

In november 2015 lanceerde Kylie haar gelijknamige beautymerk Kylie Cosmetics met de inmiddels beroemde "Kylie Lip Kits" in drie kleuren. Die waren vrijwel meteen uitverkocht, waardoor Kylie al snel een omzet behaalde van 270 miljoen euro in het eerste jaar van haar bedrijf. Het duurde niet lang of de realityster ontpopte zich tot een echte beautymogul, en kwam dit jaar zelfs ook met haar eigen skincare-lijn Kylie Skin. Onlangs lanceerde ze nog een speciale samenwerking met Balmain, die zijn debuut maakte tijdens Paris Fashion Week. Begin dit jaar werd Jenner door Forbes uitgeroepen tot de jongste self-made miljardair. Waarom Jenner haar eigen bedrijf deels heeft verkocht, is niet bekend.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws