Selena Gomez komt met haar eigen beautylijn

Rare beauty gaat over jezelf omarmen.

selena-gomez-rare-beauty-sephora
Frazer Harrison/AMA2016

Selena Gomez brengt – in navolging van een hoop andere celebrities – binnenkort een eigen beautylijn uit, maakt ze bekend op Instagram. Het label draagt de naam Rare Beauty en is vernoemd naar haar laatste album, dat afgelopen januari uitkwam.

Selena Gomez lanceert Rare Beauty

De 27-jarige superster schrijft op Instagram dat ze een tijd bezig geweest is met de ontwikkeling van haar beautylijn. 'Ik werk al twee jaar aan dit speciale project en deze zomer is het eindelijk zover. Hierbij alvast een klein voorproefje, ik kan niet wachten', vermeldt ze bij de lanceringsvideo.

Op het Instagramaccount van de beautylijn is te lezen dat Rare Beauty vooral om het omarmen van jezelf gaat. 'Ik wil dat we stoppen met onszelf continu vergelijken. Je wordt niet bepaald door een foto, like of opmerking. Zeldzame schoonheid gaat niet over hoe andere mensen je zien. Het gaat over hoe je jezelf ziet.' De zangeres is vaker kritisch op het schoonheidsideaal dat door social media wordt geschept. Zo verzekerde ze haar fans eerder nog dat haar leven lang niet zo mooi en leuk is als het er altijd uitziet.

Het is nog onduidelijk met welke producten Rare Beauty precies op de proppen komt, want in de video zien we enkel een paar lipkleuren en – het uittesten van – mintgroene oogschaduw. Als de lijn ook maar een beetje lijkt op Rihanna's Fenty Beauty of Lady Gaga's Haus Beauty, kunnen we waarschijnlijk nog veel meer producten verwachten.

Het Instagram-account heeft binnen minder dan 24 uur al ruim een miljoen volgers. De collectie zal voorlopig alleen te koop zijn in de filialen van Sephora in Noord-Amerika. Voor meer informatie kun je tegen die tijd op de bijbehorende website terecht.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws