Kim Kardashian tekent miljoenendeal voor gedeeltelijke verkoop van KKW Beauty

Kim verkoopt 20% van haar aandelen in het bedrijf aan beautyconglomeraat Coty voor 200 miljoen dollar.

kim kardashian west tijdens de launch van kkw beauty
Getty Images

Kim Kardashian lanceerde in 2017 haar eigen beautylabel genaamd KKW Beauty, dat al snel uitgroeide tot een wereldwijd succes. Nu tekent de Kardashian-telg voor een grote deal binnen haar bedrijf. Zo verkocht Kim 20% van de aandelen van haar bedrijf aan beautyconglomeraat Coty voor maar liefst 200 miljoen dollar (178 miljoen euro) zo maakte Financial Times bekend.

Kim Kardashian verkoopt aandelen aan Coty

Coty is een van de grootste luxe beautyconglomeraten van het moment, en bezit aandelen in beautybedrijven van merken als Chloé en Gucci maar ook in Kylie Jenners beautybedrijf Kylie Cosmetics. Daar kocht Coty vorig jaar de meerderheid van de aandelen (51%) voor een bedrag van maar liefst 600 miljoen dollar. Kim Kardashian verkocht slechts een aandeel van KKW Beauty aan Coty, toch stijgt het merk door deze miljoenendeal in waarde naar maar liefst 1 miljard dollar. Forbes meldt dat deze deal er tevens voor zorgt dat het nettovermogen van Kim Kardashian West naar schatting rond de 900 miljoen dollar ligt.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

'Kim is een modern en wereldwijd icoon', zo stelde Coty's CEO Peter Harf in een verklaring. 'Ze is een visionair, een ondernemer, een moeder, een filantroop en heeft via sociale media een ongeëvenaard vermogen om contact te maken met mensen over de hele wereld. Deze invloed, gecombineerd met Coty's leiderschap en diepgaande expertise in de beautyindustrie, stellen ons in staat het volledige potentieel van haar merken te benutten.' De 39-jarige Keeping Up With The Kardashians-ster blijft de creatieve kracht achter KKW Beauty, zo blijkt uit een persbericht van Coty. Ook zal ze samen met haar team nog steeds verantwoordelijk zijn voor de communicatie, middels Kims enorm bereik op sociale media met zo'n 177 miljoen volgers op Instagram en 65 miljoen op Twitter.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Skincare en haarverzorging

Coty meldt in de officiële verklaring dat ze in samenwerking met Kim Kardashian het merk willen uitbreiden naar meer categorieën - waaronder skincare, haarverzorging, persoonlijke verzorging en nagelproducten - en de producten wereldwijd op de markt willen brengen. Zo zal KKW samen met Coty werken aan een nieuwe skincare- en haarverzorgingslijn als uitbreiding van de huidige focus op make-up producten.

Het artikel gaat verder onder de video.

Ook zien: Kim Kardashians stijltransformatie door de jaren heen

Volgens WWD zijn dit enkele van de snelst groeiende onderdelen van de beautyindustrie en dus een lucratieve markt voor toekomstige projecten. Het benutten van nieuwe onderdelen binnen de beautywereld is een van de redenen waarom Kim de samenwerking met Coty aanging: 'Coty wilde met mij samenwerken om onbenutte categorieën te verkennen en ik voelde dat ze het juiste bedrijf waren om dit mee te doen omdat ik erg onder de indruk ben van hun commerciële en go-to-market-expertise', aldus Kardashian in een interview met WWD.

Shop Vogue's Beauty Favourites

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws