6x female-owned beautymerken om voor altijd in je hart te sluiten

Deze inspirerende vrouwen hebben met resultaat hun stempel op de beautyindustrie gedrukt.

Een quote als the future is female kennen we al jaren, en verschillende beautyondernemers onderstrepen dat credo des te meer. Talloze vrouwen hebben de afgelopen tijd een gat in de schoonheidsmarkt gezien, en dat met succes opgevuld. Of het nou om haarproducten met het wondergoedje honing of een viral olie met het bejubelde noni-extract gaat: deze ondernemers waren niet bang om de boel op te schudden, en met resultaat.

Verschuiving in de beautywereld

Dat deze vrouwen extra veel credits verdienen, moge duidelijk zijn. Want hoewel de beautyindustrie vooral is ingericht op vrouwen, nemen mannen vaak toch nog de CEO-posities in. Gelukkig is er nu daadwerkelijk een verschuiving gaande, waarbij namen als Negin Mirsalehi, Anna Nooshin en Miranda Kerr het voortouw nemen.

Als je nóg meer van en over deze vrouwen wil leren, kun je aanschuiven bij het 5 Days of Beauty Vogue-evenement, waar de ondernemers alle drie te gast zijn. Je bekijkt hier alvast het gehele programma. Vergaap je in de tussentijd alvast aan Vogue's favoriete female-owned beautylabels, die je voor altijd in je hart wil sluiten.

6x female-owned beautylabels

Advertentie - Lees hieronder verder
1 Gisou

Toen Negin Mirsalehi in 2015 haar 'baby' Gisou lanceerde, stond ze behoorlijk snel in het toonaangevende W Magazine. Het bleek de kers op haar persoonlijke platform, dat destijds al door miljoenen mensen werd gevolgd. Honing vormt de basis van de natuurlijke haarverzorgingslijn van Mirsalehi, die opgroeide met een imker als vader. Het mierzoete goedje zou namelijk het geheim achter haar volle bos krullen zijn (die praktisch hun eigen Instagrampagina verdienen, zó glanzend zijn ze). De succesvolle ondernemer is niet voor niks te gast bij het 5 Days of Vogue Beauty-evenement, waar ze al je brandende vragen over Gisou zal beantwoorden.

2 Noosh

Trouwe fans weten dat Anna Nooshin al jaren één (nog onuitgevoerde) droom had: een eigen beautylabel starten. Ondertussen werkte ze een tijdlang in het geniep aan Noosh, dat afgelopen februari het levenslicht zag. Haar producten zijn van hoge kwaliteit, cruelty free, veelal vegan en ontwikkeld in Italië. Leden ontvangen maandelijks een handjevol nieuwe producten die niet alleen ontiegelijk glowy ogen, maar ook perfect aansluiten bij de esthetiek van de hedendaagse Instagrammer.

Ook Anna zal aanwezig zijn tijdens het 5 Days of Vogue Beauty-evenement. Bekijk hier het gehele programma.

3 Kora

Kora Organics werd in 2009 geboren onder leiding van het Australische supermodel Miranda Kerr, die tijdens het 5 Days of Vogue Beauty-evenement aanschuift als spreker. Haar beautylijn is voor honderd procent Down Under vervaardigd, en bestaat uit producten voor gezicht en lichaam. Dat Kerr weet waar ze het over heeft, staat buiten kijf: ze studeerde voeding en gezondheidspsychologie, en is een groot ambassadeur van een healthy lifestyle. Kora's Noni Glow Face Oil, dat onder meer bestaat uit het bejubelde noni-extract, is dan ook terecht geliefd bij velen.

4 OUAI

OUAI (uitspreken als the way) is het label van celebrity haarstylist Jen Atkin, die door de New York Times werd uitgeroepen tot de meest invloedrijke haarstylist ter wereld. De Kardashians zijn haar grootste fan, en Atkins producten hebben inmiddels talloze beautyprijzen gewonnen. OUAI focust zich op het creëren van de perfecte Franse look, waarbij je zonder al teveel moeite je natuurlijke schoonheid naar boven haalt. In de lijn vind je verschillende haarsprays, maar ook shampoo (zonder sulfaten en parabenen!) en (haar)doekjes om pluis tegen te gaan.

5 Glossier

Iedereen met een Instagramprofiel en ook maar de geringste interesse in beauty kent Glossier. Het label van de Amerikaanse Emily Weiss is zo ongeveer de uitvinder van de kleur Millennial Pink, en maakte furore met zaken als liquid oogschaduws en crème-achtige blushes. Glossier bestaat al sinds 2014 en vloeide voort uit Weiss' blog Into The Gloss. Met dank aan prachtige pastelkleurige verpakkingen en het betaalbare karakter is de ster van het merk nog steeds rijzende. Dat Glossier na al die jaren nog niet wereldwijd verzendt (naar Nederland, om maar wat te noemen) draagt ongetwijfeld zo haar steentje bij aan de magie.

6 Anastasia Beverly Hills

Zeg je wenkbrauwen, dan zeg je Anastasia Beverly Hills. De vrouw achter dit make-up imperium – Anastasia Soare – is inmiddels een selfmade biljonair (!). Ze begon haar label in de 90's omdat er destijds nog amper wenkbrauwproducten op de markt waren, en 'niemand in Hollywood brows deed', zo vertelt ze aan Harper's Bazaar. Dat gat heeft ze slim opgemerkt, want inmiddels is er geen celebrity-wenkbrauw die de handen van Soare niet heeft gezien: naast J.Lo en Kim Kardashian zijn ook Amal Clooney en Michelle Obama fan. Buiten haar wenkbrauwproducten verkoopt ze ook contour- en oogschaduwpalettes, highlighters, lippenstiften en meer.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Beauty & Health