Dit is de grootste fout die je maakt tijdens een work-out, aldus Kendal Jenners personal trainer.

Met deze tips creëer je gemakkelijk een celebrity-waardige work-out routine die je gewoon thuis kunt doen.

Gunnar Peterson is één van de grootste personal trainers van beroemdheden in Hollywood en op één (coronavrije) dag krijgt hij maar liefst negen beroemde cliënten over de vloer. Peterson heeft onder andere samengewerkt met Jennifer Lopez, Sofia Vergara en Angelina Jolie. Tegenwoordig staat hij vooral bekend als het meesterbrein achter de fitnessroutines van de Kardashian-Jenner clan en de Los Angeles Lakers.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

De pandemie veranderde ook voor zijn celeb-klanten, maar volgens Peterson was dat geen reden om minder fit te worden. We spraken de personal trainer tijdens een exclusief interview om de lockdown work-out geheimen van de Kardashian-Jenners te achterhalen. Zo kun jij net als Kim Kardashian en Kendall Jenner ook binnenshuis genieten van een gymwaardige work-out.

celebrities at the los angeles clippers game
Noel VasquezGetty Images

1. Discipline is essentieel

‘De klanten waar ik mee werk nemen hun gezondheid heel serieus,’ vertelt Peterson. ‘Lockdown of geen lockdown, zij blijven gefocust op hun doel. Misschien moeten ze daarvoor extra fitness artikelen kopen, een nieuw programma samenstellen of zo af en toe een ongemakkelijke zoom work-out doorstaan. Ze doen wat nodig is.’

2. Het perfecte tijdstip

‘Doe je work-out op een moment waarop je de minste kans loopt om onderbroken te worden. Ik train vroeg in de ochtend, want er zijn op dat moment gewoonweg minder mensen wakker. Diezelfde mensen kunnen je dan ook niet storen.’

‘Om 5 uur ’s ochtends kun je jezelf ook minder gemakkelijk afleiden. Je gaat op dat tijdstip niet even naar de bank of de wasserette. Gebruik je ochtenduren voor je work-out en werk je to-do list pas af als de winkels opengaan.’

3. Wees creatief

‘Probeer je gym work-out thuis niet na te bootsen, gebruik de dingen die je tot je beschikking hebt. De trap is ideaal voor veel oefeningen. Denk verder ook aan dingen die je kunt dragen zoals volle waterkannen, blikken met hondenvoer, een zak meel, flessen wasmiddel en blikken soep. Ook kun je op een tapijt makkelijk een stuk karton gebruiken voor leg curls en ab extensions. Gebruik hiervoor een handdoek als je een laminaatvloer hebt.’

4. Geef je lichaam een post-fitness boost

'Verschillende studies toonden al aan dat je ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Toch blijkt ook uit onderzoek dat de maaltijd na je work-out op z'n minst even belangrijk is. Onthoud dat fitnessen een katabolisch proces is. Het breekt je lichaam af. Eten, slapen en rusten zijn anabole processen. Dat is wanneer je lichaam zich weer kan opbouwen. Het is onverantwoord om na een katabolische work-out geen voedingsstoffen in je lichaam te hebben die nodig zijn voor het herstelproces.’

Ook heeft Peterson wat advies voor diegenen onder ons die af en toe genieten van een ongezonde take-out maaltijd. ‘Mocht je een keertje willen smokkelen met je dieet, doe dat dan alleen met één maaltijd, maak er geen cheat day van. Plan die maaltijd als het kan zo vroeg mogelijk in en pak je normale dieet vervolgens weer op. Sla geen maaltijd over om te compenseren.’

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

5. Goede nachtrust

‘Stop drie uur voor het slapen met eten. Gebruik daarnaast geen elektronica voor het slapen gaan en probeer niet te slapen met de televisie aan. Het is ook echt belangrijk om elke nacht acht uur te slapen. Ik weet dat je kunt overleven op vier of vijf uur, we hebben het allemaal wel eens gedaan. Uiteindelijk is dat toch niet de gezondste manier om met ons lichaam om te gaan.’

Shop Vogue's Beauty Favorites

Meer van Health & Fitness