Last van wallen? Hier komt het door en dit is wat je ertegen kunt doen

Zo kun je wallen verminderen en heb je die frisse blik.

Hoe graag je het ook wil, aan wallen ontkom je vaak niet. Op enig moment in ons leven zullen ze verschijnen onder onze ogen. De reden hiervoor, die is vaak wisselend - denk aan slaaptekort, dieetkeuzes én genetische factoren. Toch zijn er een aantal dingen die je kunt doen tegen die onvriendelijke under eye bags. Benieuwd naar wat dat allemaal kan zijn? Vogue geeft je vier tips bij het tegengaan van wallen.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Gebruik een koud kompres

Door de wallen onder onze ogen ziet het gezicht er - vooral in de ochtend - vaak 'puffy' uit. En de beste manier om van zo'n opgezwollen gezicht en je wallen af te komen, is het gebruiken van een koud kompres. De koude temperatuur helpt bij het vernauwen van de bloedvaten en zo trekken de wallen langzamerhand weg. Geen koud kompres in huis? Dan zijn ijsblokjes of een koude handdoek een prima vervanger.

Minder alcohol, minder zout

Klinkt misschien redelijk moeilijk, maar het is zeker het proberen waard. Bij gebruik van alcohol en voedsel waar veel zout in zit, houd je vaak veel vocht vast. Dit zorgt op zijn beurt weer voor een opgeblazen gevoel dat je de volgende ochtend terug ziet in het gezicht. Wil je af van die donkere wallen onder je ogen? Dan is het overmatig nuttigen van alcohol en zout voedsel dus geen goed idee.

Relax

Bij veel stress is de kans op wallen erg groot. Wanneer we stressen maakt ons lichaam het stresshormoon cortisol aan. Een hormoon dat je stressvolle lichaam weer in balans probeert te brengen, maar tegelijkertijd de bloedvaten wijder maakt. En dat zorgt op zijn beurt weer voor wallen. Het enige wat je hieraan kan doen is ontspannen. Ga dus opzoek naar een methode om mentaal en fysiek tot rust te komen, zoals mediteren, wandelen, of sporten.

Slaap op je rug

Mocht je alleen in de ochtend last hebben van wallen, dan is het wellicht een goed idee om eens op je rug te slapen. Bij het slapen op je rug krijg het vocht in je lichaam geen kans om op te hopen rondom de ogen, hierdoor is de kans op wallen in de ochtend kleiner. Met slapen op je rug, voor minimaal zeven of acht uur per nacht - want ja, ook genoeg slaap is een belangrijke én bekende tip tegen wallen - kom je dus ook al een heel eind.

Shop Vogue's favoriete producten tegen wallen

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Huid