Oh boy: Chanel lanceert make-up voor mannen

De kleine make-up lijn voor mannen is vanaf het najaar wereldwijd beschikbaar.

Marni - Backstage - Milan Men's Fashion Week Spring/Summer 2018
Getty ImagesVittorio Zunino Celotto

Chanel lanceert zijn eerste make-up lijn voor mannen Boy de Chanel. De bescheiden collectie van slechts drie producten zal in het najaar wereldwijd beschikbaar zijn. De collectie bestaat uit foundations in vier tinten, een matte lippenbalsem en vier verschillende kleuren wenkbrauwpotlood. Het Franse merk vertelde aan WWD: 'Net zoals Gabrielle Chanel elementen uit de mannengarderobe heeft geleend om vrouwen te kleden, haalt Chanel nu inspiratie uit de vrouwenwereld om de nieuwe esthetiek voor mannen vast te leggen. Door Boy de Chanel, de eerste make-up lijn voor mannen, te creëren, bevestigt Chanel de steeds veranderende codes van een onveranderlijke visie: schoonheid is geen kwestie van gender, het is een kwestie van stijl', zegt het merk.

Advertentie - Lees hieronder verder

Franse primeur

Het is niet de eerste keer dat een luxe modehuis een make-up lijn voor mannen introduceert. Dat deed Tom Ford eerder ook al in 2013 met een kleine collectie van concealers, wenkbrauwpoeders en een bronzing gel. Het is voor Chanel de eerste keer in hun 108-jarige geschiedenis dat er een make-up collectie voor mannen ontwikkeld wordt. Het gezicht van de nieuwe Boy de Chanel-campagne is Koreaans acteur Lee Dong-wook, niet geheel toevallig want op 1 september wordt de lijn gepresenteerd in Zuid-Korea, hét land van de booming beauty business voor mannen. Vervolgens wordt de collectie wereldwijd beschikbaar gesteld in november dit jaar online en vanaf januari 2019 in de boetieks.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Make-up