Instagram heeft beslist: dit is de beste concealer van 2018

1,2 miljoen Instagram-gebruikers stemden voor hun favoriete beautyproduct vorig jaar.

image
Sonny Vandevelde / Indigital.tv

Hoeveel keer wissel je nou echt van make-up product als je eenmaal tevreden bent? Precies. Je make-up tasje ziet er vervolgens al jaar en dag hetzelfde uit. De beauty-industrie pompt dagelijks miljoenen euro's, dollars en andere valuta in zijn campagnes om jou te overtuigen van de werking van een nieuw product. Maar om eerlijk te zijn werkt mond-aan-mond reclame nog het beste, toch? Instagrams beautybron Trendmood vroeg afgelopen week de mening van zijn 1,2 miljoen volgers over de beste beautyproducten van 2018. En daar kwamen verrassende resultaten uit.

Getty Images

Meest geliefde concealer

Volgens Trendmoods miljoenen volgers zijn de winnaars klaar en duidelijk. Onder andere Fenty Beauty won van Jeffree Star als beste merk van het jaar. Laura Mercier wist de beste setting powder op de markt te brengen en de award van beste foundation ging naar Too Faced's Born This Way. Voor de concealer-liefhebbers is er ook goed nieuws. Met maar liefst 78 procent won Tarte's Double Duty Beauty Shape Tape Contour Concealer. Een mond vol voor een product dat je wallen camoufleert. Waarom de concealer zo geliefd is? Onder andere door zijn verzorgende werking door ingrediënten als shea-, mango-, en zoethoutextract én omdat het verkocht wordt in dertig verschillende tinten. Het product past daarbij ook in Vogue's lijstje van vegan en diervriendelijke producten. Fun fact: de concealer wordt elke twaalf seconden verkocht in de Verenigde Staten.

Double Duty Beauty Shape Tape Contour Concealer via Tarte, 26 euro.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Make-up