Vogue
Kim Kardashian over haar nieuwe beauty-lijn, waar contouring centraal staat

beauty / Celebrity

Kim Kardashian over haar nieuwe beauty-lijn, waar contouring centraal staat

Datum
Instagram Kim Kardashian

Kim Kardashian zal binnenkort haar zelfstandige beauty-lijn uitbrengen met haar nieuwe bedrijf KKW Beauty, en in haar eerste interview met WWD over KKW vertelt de realityster zich in eerste instantie te zullen focussen op hetgeen wat door Kardashian groot is gemaakt in beauty-land: contouring

Contouring als business model 

En de verwachte verkoopcijfers liegen er niet om. Met dank aan haar (social) mediapower (haar 101 miljoen Instagram-volgers trakteerde zij als eerste op een teaser van de lijn) zal de Creme Contour & Highlight Kit volgens kenners in minder dan 5 minuten uitverkocht zijn, met een omzet van omgerekend 13 miljoen euro. De kit wordt voor 43 euro per stuk verkocht in een oplage van 300.000. De collectie zal voorlopig alleen bestaan uit deze kit, gebaseerd op de contour make-up techniek die door Kim Kardashian zelf grote faam verwierf. 'Contouren veranderde mijn gezicht. Toen ik zag dat mijn neus erdoor transformeerde in een kleinere neus was ik direct verkocht,' aldus Kim aan WWD. Kim heeft ervoor gekozen te beginnen met de verkoop van deze beauty-set 'omdat ongeacht mijn look, of het nu lichte of zware make-up betreft, contouring hier altijd de constante factor in is. Voor mijn gevoel sta ik bekend om contouring.'

Test case bij zusje Kylie

Kim treedt hiermee in de voetsporen van haar zusje Kylie Jenner, die al erg succesvol is met haar beautybedrijf Kylie Cosmetics. Hiervoor verkoopt ze lipkits: een combinatie van een lipliner en stick in dezelfde kleur, een verlengde van Kylie's volle (overigens cosmetisch vergrootte) lippen die haar handelsmerk zijn geworden. In april had Kim Kardashian een samenwerking met Kylie Cosmetics, waarvoor een crème-lipstick van Kim werd gecreëerd. Nu blijkt als test case om te zien hoe goed het zou lopen in aanloop naar een mogelijk eigen beautymerk van Kim. Binnen een aantal minuten waren deze 300.000 lipkits uitverkocht, waardoor Kylie's grote zus een goede business case had om voor zichzelf te beginnen. Toch denkt Kim niet dat ze haar zus met haar eigen lijn zal tegenwerken: 'We spreken allebei een ander publiek aan, alleen al omdat ik een stuk ouder ben. We hebben veel overeenkomsten - maar we hebben niet dezelfde producten. We proberen ook nauw samen te werken zodat we zeker weten geen overlap te hebben in onze producten.' 

De eerste kit van kkwbeauy.com zal op 21 juni gelanceerd zal worden. 

Hari Nef laat zien hoe je met 10 simpele stappen party ready bent

 

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Vogue.nl.
Dit vinden wij jammer, want Vogue.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk.
Wil je een uitzondering maken voor Vogue.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan?
Klik dan hier. Veel dank!

Maak een uitzondering voor Vogue.nl > Sluiten