Vogue
Het is nu écht tijd voor een designermanicure

beauty

Het is nu écht tijd voor een designermanicure

Datum

We zijn nog lang niet klaar met de logomania. De mode grijpt terug naar de jaren negentig en 2000 en daar horen reusachtige logo's op truien, petten en andere kledingstukken bij. Zo zagen we eerder deze maand nog tijdens fashion week de ene na de andere logotas voorbijkomen. Hoe groter, hoe beter, lijkt het devies, ook voor het nieuwe modeseizoen. En niet alleen kledingstukken worden voorzien van een reusachtig logo. Ontwerper Gosha Rubchinskiy scheerde een heus adidas-logo in het haar van zijn modellen, voor de presentatie van zijn Herfst/Winter 2018 collectie. De Amerikaanse Vogue noemt het inmiddels het ‘Balenciaga effect’.

Gucci gang

En nu is het de beurt aan de nagels. Ontwerper Demna Gvasalia blies het fenomeen vorig jaar al nieuw leven in door zijn modellen met het Balenciaga-logo op hun nagels de catwalk op te sturen. 'Het is niet nieuw, het bestaat al vrij lang. Vroeger werd het gezien als ordinair, tegenwoordig is het cool,' zegt nagelartiest Jessica Scholten in een interview met Vogue.NL. 'Het past in het huidige modebeeld.' Nagelartiesten delen trots hun ontwerpen op Instagram, zoals de Japanse Mei Kawajiri, het brein achter de Balenciaga-nagels. Het plaatje van haar laatste ontwerp - kleurrijke Louis Vuitton nagels - werd binnen enkele minuten honderden keren op Instagram gedeeld. 'Je kan kiezen voor stickers, maar ik schilder liever. Als je het met de hand doet kun je het exclusiever maken, en is het ontwerp uniek,' vertelt Scholten. Ze werkt al jaren als nagelartiest tijdens de modeweken in Parijs, New York en Londen voor modehuizen als Jeremy Scott, Gucci en Moschino. 'Vorig jaar waren het vooral natuurlijke nagels dat de klok sloeg. Afgelopen fashion week zag ik meer uitgesproken ontwerpen. We gaan weer los met onze nagels, en dat is goed nieuws.' De Amsterdamse opent in juni haar eigen salon, in Amsterdam. Voor welk ontwerp ga jij? Doe hier vast inspiratie op.

Oogschaduw in de kleur van citrusvruchten is nu een ding

 

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Vogue.nl.
Dit vinden wij jammer, want Vogue.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk.
Wil je een uitzondering maken voor Vogue.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan?
Klik dan hier. Veel dank!

Maak een uitzondering voor Vogue.nl > Sluiten