Twin-fluencers: een nieuw fenomeen in socialmedialand

Twinning is winning?

 
Getty Images

Er is een nieuwe trend gaande in social medialand: Twinfluencing. Het fenomeen is geintroduceerd door duo's zoals de Palestijnse dj's en zussen Simi en Haze Khadra en de Amerikaanse kunstenaars Lexie en Allie Kaplan. Zij presenteren zich niet als alleenstaande influencer aan de wereld, maar als stijlvol duo, waardoor ze de aandacht weten te trekken.

Advertentie - Lees hieronder verder

Twinfluencing

De Japanse tweeling Ami en Aya Suzuki plaatsen dagelijks foto's waarop ze te zien zijn in identieke looks, waardoor ze een samenwerking met onder andere Gucci en Moschino wisten binnen te slepen. Ze zitten niet alleen samen front row, maar beheren ook samen hun social mediakanalen. Ze gaan de straat over in matching looks, tot groot genoegen van streetstylefotografen. Twinfluencing noem je dat, een nieuw fenomeen.

De modewereld is dol op duo's. Denk aan Mary Kate en Ashley Olsen, Bella en Gigi Hadid of Kendall en Kylie Jenner. Door de opkomst van Instagram is het idee van Twinfluencing ontstaan. Twin-influencers kunnen grote impact maken, doordat ze beiden een andere doelgroep kunnen aanspreken. Denk aan Bella en Gigi. Hoe groot zou hun bereik zijn als zij hun krachten zouden bundelen, op één kanaal? Juist. Twinfluencen is de next best thing.

View this post on Instagram

👖💿👖djing @truereligion #ad

A post shared by ⚡️Simi & Haze⚡️ (@simihaze) on

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws