Kendall Jenner onder vuur wegens nieuwe campagne voor cosmeticabedrijf

Het internet is niet zo blij met Jenners 'raw story'.

kendall-jenner-campagne-proactiv
Getty ImagesJeff Spicer/BFC

Nog niet zo lang geleden werd Kendall Jenner zwaar bekritiseerd over haar uitspraken met betrekking tot haar modellencollega's, maar nu verkeert het model zich opnieuw in zwaar weer. Zo is Jenner het nieuwe gezicht van Proactiv, een Amerikaans cosmeticamerk dat een middel is tegen allerlei vormen van acne, de huidaandoening waar het model in haar tienerjaren ook problemen mee heeft gehad. De reacties op de campagne met de titel 'Connect with Kendall' zijn niet mals, vooral omdat de aankondiging van de samenwerking naar een heel ander doel leek te wijzen.

Advertentie - Lees hieronder verder

'Raw story'

Afgelopen weekend deelde moeder Kris Jenner de video voor de campagne op Twitter, waarbij ze Kendall beschreef als 'moedig en kwetsbaar' en haar prijst om het delen van haar 'rauwe verhaal om zo een positieve verandering teweeg te brengen voor veel mensen'. Die beschrijving zorgde voor hoge verwachtingen, maar het bleek 'slechts' te gaan om een samenwerking met het skincaremerk Proactiv.

Zondag, op de avond van de Golden Globes, maakte Kendall het nieuws zelf bekend op Twitter. Hoewel het model in haar jeugd veel problemen heeft gehad met acne, waren veel Twitter-gebruikers verrast dat dit haar 'meest rauwe' en 'persoonlijke' verhaal is tot nu toe.

Kritiek

De verwachtingsvolle hashtags #bethechange, #shareyourstory, en #changetheconversation bij de video bleven niet onopgemerkt. Mensen waren benieuwd voor welk doel de jonge Jenner, die een gigantische following heeft op social media, zich zou inzetten. Toen bleek dat het om een acne-campagne ging, viel de boodschap bij velen niet helemaal goed in de aarde. Zo kreeg het model op Twitter bakken van kritiek over zich heen. Mensen zijn van mening dat Jenner haar invloed zou moeten gebruiken voor sociaal-politieke doeleinden, in plaats van het promoten van een middel tegen acne. Zo zegt iemand: 'Het is beschamend dat deze vrouw mensen laat denken dat haar familie iets moedigs doet, in plaats van het bekendmaken van een samenwerking met een bedrijf dat middelen tegen acne fabriceert.'

Advertentie - Lees hieronder verder

Het is zeker niet de eerste keer dat de 23-jarige Jenner onderwerp van discussie is. Zo werd de campagne die het model deed voor Pepsi in 2017, waarin politieke protesten werden gebruikt om frisdrank aan te prijzen, niet goed ontvangen, net als haar eerdergenoemde uitspraken over modellenwerk.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws