Victoria's Secret' sales blijven tegenvallen

Het lingeriemerk lijkt het te verliezen van meer inclusieve merken

Victoria Secret
Getty Images

Afgelopen december vond de officiële uitzending van de jaarlijkse Victoria's Secret show plaats. Het lingeriespektakel werd jarenlang goed bekeken, maar de afgelopen uitzending was een van de de slechtst bekeken shows ooit. Nu zijn ook de verkoopcijfers teleurstellend, zelfs gedurende holiday season verkocht het bedrijf niet goed.

Dalende cijfers

Hoewel Victoria's Secret normaliter goede verkoopcijfers behaalt, werd het afgelopen seizoen gekenmerkt door lagere inkomsten – zowel in de winkels als online. Zo daalde hun online inkomsten met 6% afgelopen december en hun in-store inkomsten met 8%. De onrealistische beeldvorming van vrouwen die Victoria's Secret neerzet, waarbij modellen op een voetstuk worden geplaatst alsook de niet zozeer kwalitatieve lingerie, lijken de reden te zijn waarom ze hun marktaandeel verliezen. Aan merken die meer inclusiviteit promoten zoals Savage x Fenty en indie-merken zoals Hara the Label. Zelfs de verschillende methoden die zij probeerden om het merk weer terug op de kaart te zetten, mochten niet baten. Zoals het opnieuw invoeren van de verkoop van badkleding en het benoemen van een nieuwe CEO.

Diversiteit

Nu het publiek zich snel van Victoria Secret afkeert en diversiteit op alle vlakken langzamerhand zichtbaarder wordt, zien we gelukkig grote veranderingen in de lingerie-industrie. Overmatig sexy ondergoed wordt minder aantrekkelijk bevonden. Vrouwen zijn de baas over hun eigen lichaam, lijkt de boodschap. In plaats van zichzelf te laten objectiveren door de 'male gaze' en ondergoed te dragen dat eigenlijk niet comfortabel zit. Jonge vrouwen kiezen nu liever voor beha's en slips die lekker zitten. Speciaal daarom hebben wij de top tien merken verzameld die pleiten voor lichaamsdiversiteit.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws