Kylie Jenner is nu officieel de jongste miljardair ooit volgens Forbes

De 21-jarige Jenner telg wist de mijlpaal te behalen met haar beauytbedrijf Kylie Cosmetics.

image
Forbes

We wisten al dat Kylie Jenner de rijkste Kardashian is, ze eerder op nummer 27 van de Forbes lijst America’s Richest Self-Made Women stond, waarna de jongste Jenner telg hard op weg was om de jongste miljardair ooit te worden. Met haar Kylie Cosmetics heeft de 21-jarige Jenner een beauty-imperium van formaat neergezet. Nu is bekend geworden dat Kylie officieel de jongste self-made miljardair ter wereld is, zo bevestigt Forbes.

Kylie Cosmetics

Kylie werd bekend door haar familie, en werd uiteindelijk een realityster door haar rol in Keeping Up With the Kardashians. De dochter van Kris en Caitlyn Jenner hield er modellenwerk aan over, maar had naast de serie nooit een specifiek plan in gedachte voor haar leven. In 2015 werden haar lippen het gesprek van de dag, nadat de geruchten de ronde deden dat Kylie fillers zou hebben gebruikt en er zelfs een redelijk gevaarlijke lip challenge over ontstond. Eind dat jaar besloot Kylie om met haar volle lippen als trademark een onderneming op te zetten, en zo werd Kylie Cosmetics in 2015 geboren. Naar verluidt investeerde de tv-ster 250.000 euro in haar bedrijf dat ze had verdiend met eerder modellenwerk en Keeping Up With the Kardashians. Haar eerste product was een set lipsticks en lipliners genaamd Lip Kits die voor 25 euro op de markt werden gebracht. Tijdens de lancering werden in slechts één minuut ruim 15.000 exemplaren verkocht, waardoor Kylie al snel een omzet behaalde van 270 miljoen euro in het eerste jaar van haar bedrijf. Forbes stelt dat Jenner door haar onderneming inmiddels ruim 900 miljoen dollar waard is.

View this post on Instagram

SETTING POWDERS by @kyliecosmetics launching March 7th💗

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

Social Media

Forbes stelt dat Jenner zo snel heeft kunnen groeien door de lage kosten die ze maakt. Zo heeft Kylie slechts twaalf mensen in dienst binnen haar bedrijf, doet haar moeder Kris de financiën en pr en is Kylie de enige officiële eigenaar. Het belangrijkste onderdeel, de marketing, doet Kylie natuurlijk zelf. Met haar 128 miljoen volgers op Instagram en ruim 26 miljoen op Twitter, heeft de Jenner telg een enorm bereik tot de ideale klanten voor haar product. 'Het is de kracht van sociale media. Ik had al een enorm sterk bereik voordat ik iets had opgezet', vertelt de 21-jarige aan Forbes. Voor de toekomst geeft Jenner aan het bedrijf nooit uit handen te willen geven. 'Misschien geef ik het stokje wel ooit een keer door aan Stormi, als ze dat leuk vindt.' Jenner is erg enthousiast over het behalen van deze mijlpaal: 'Ik had niets verwacht, ik voorzag de toekomst niet. Maar de erkenning voelt goed, dat is een fijn schouderklopje.'

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws