Meghan Markle lanceert een eigen modecollectie ter ondersteuning van werkzoekende vrouwen

De capsule collectie ondersteunt een goed doel voor werkloze vrouwen.

meghan-markle-smart-works-mode-collectie-lancering
Mark CuthbertGetty Images

Onlangs werd bekend dat Meghan Markle officieel gasthoofdredacteur is van het septembernummer van de Britse Vogue. Vervolgens kondigde de hertogin van Sussex aan dat ze bezig is met een tweede modeproject in de vorm van een eerste eigen kledinglijn in samenwerking met goeddoel Smart Works, ter ondersteuning van vrouwen in hun zoektocht naar een baan. Vandaag lanceert Meghan de collectie die vol zit met onmisbare basics die favoriet zijn van de hertogin.

'The Smart Set'

'Ik wil de vier merken bedanken die zijn samengekomen bij het ondersteunen van Smart Works voor dit speciale project', stelt Meghan Markle middels de bekendmaking van haar collectie via Instagram. In haar eerste modenummer dat ze samen met de Britse Vogue maakte vertelt Meghan dat de collectie items zijn bedoeld om vrouwen te helpen met het vinden van een baan. Voor elk verkocht item wordt er één geschonken aan het goede doel. In het Instagram bericht vertelt Meghan over de waarde van het project: 'sinds ik naar het Verenigd Koninkrijk ben verhuisd, was het voor mij erg belangrijk om gemeenschappen en organisaties ter plaatse te ontmoeten die zinvol werk deden en om te doen wat ik kan om hen te helpen om hun impact te vergroten.'

View this post on Instagram

Last month, The Duchess of Sussex surprised Smart Works clients during the capsule collection shoot in west London...Today, The Duchess, alongside @SmartWorksCharity - in partnership with @InsideJigsaw, @JohnLewisandPartners, @MarksandSpencer and @MishaNonoo - are incredibly proud to reveal to everyone, #TheSmartSet - a five piece capsule collection that will equip the Smart Works clients with the classic wardrobe pieces to help them feel confident as they mobilise back into the work space. • “Since moving to the UK, it has been deeply important to me to meet with communities and organisations on the ground doing meaningful work and to try to do whatever I can to help them amplify their impact. It was just last September that we launched the ‘Together’ cookbook with the women of the Hubb Kitchen in Grenfell. Today, a year later, I am excited to celebrate the launch of another initiative of women supporting women, and communities working together for the greater good. Thank you to the four brands who came together in supporting Smart Works on this special project - placing purpose over profit and community over competition. In convening several companies rather than one, we’ve demonstrated how we can work collectively to empower each other - another layer to this communal success story, that I am so proud to be a part of” - The Duchess of Sussex The collection – which features a shirt, trousers, blazer, dress and tote bag – will be on sale for two weeks starting today, with the objective of selling enough units to give Smart Works the essentials they need to help dress clients for the coming year! For every item bought during the sale of the collection, one will be donated to Smart Works, this 1:1 model allows customers to directly support the Smart Works women by playing a part in their success story - how they look and more importantly, how they feel. Photo © @JennyZarins

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

Meghan stelde een team op van verschillende partijen waaronder het Britse warenhuis Marks & Spencer, het merk Jigsaw, John Lewis and Partners en haar goede vriendin en modeontwerpster Misha Nonoo. De hertogin werd in januari de koninklijke beschermheer van Smart Works. Meghan stelde destijds dat 'het niet enkel gaat over het doneren van kleding, maar gezamenlijk een onderdeel zijn van elkaars succesverhalen als vrouw.' Meghans nieuwe collectie is genaamd The Smart Set.

View this post on Instagram

Spotlight on: Smart Works We are proud to be supporting a very special initiative this autumn for @SmartWorksCharity! After quiet visits to Smartworks over the last year, The Duchess was moved by the impactful work being done by this non profit organisation that helps women into the workforce, equipping them with both the skills and clothes they need to feel job-ready. Throughout her visits she noticed that while the donations were plentiful, they were also notably a combination of mismatched items and colours which weren’t always the right stylistic choices or sizes that didn’t necessarily “suit” the job at hand: to make a woman feel confident and inspired as she walked into her job interview. As a result, launching this autumn, The Duchess will be supporting a collective to help equip the women of Smart Works with the key workwear essentials they need as they enter into the workplace. This initiative is supported by four generous brands who share the vision to empower the women of Smart Works to look and feel 💯 as they bravely venture in to what can often be a daunting environment for those who have been out of the job market. The brands have come together to work towards this united force for good, “[reframing] the idea of charity as community,” as The Duchess writes in a piece for this month’s British Vogue. They will follow the 1:1 model where an item from the collection purchased is an item shared with a woman of Smart Works because “not only does this allow us to be part of each other’s story; it reminds us we are in it together.” For more information on how you can be part of another woman’s success story visit @smartworkscharity. Special thanks to: @JohnLewisandPartners, @MarksandSpencer, @MishaNonoo, @InsideJigsaw for supporting this very special organisation. And to find out more, read the September issue of @BritishVogue and stay tuned for more exciting updates this autumn. Photo©️SussexRoyal

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

Meghans modecollectie

'De collectie bestaat uit vijf items die de Smart Works-cliënten de klassieke garderobestukken geeft om hen te helpen zich zelfverzekerd te voelen terwijl ze zich terug zullen begeven op de arbeidsmarkt', stelt Meghan via Instagram. De collectie bestaat uit een jurk, een pak bestaande uit een blazer en pantalon, een wit shirt en een zwarte draagtas. Prijzen variëren van omgerekend 31 euro voor de jurk tot 322 euro voor de blazer, 194 euro voor de pantalon, 176 euro voor de tas en 113 euro voor het shirt. Het witte shirt is ontworpen met Misha Nonoo dat Meghan droeg tijdens haar eerste optreden met Prins Harry in Toronto.

image
Meghan en Harry tijdens de Invictus Games 2017
Getty Images

Bekijk en shop in onderstaande gallery Meghan Markles eerste modecollectie ooit.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Meghan Markle