Meghan Markle blijkt de grootste mode-influencer van het moment

De hertogin blijkt de meeste impact te hebben met haar stijlkeuzes.

meghan-markle-grootste-mode-influencer-lyst
PoolGetty Images

Meghan Markle weet telkens weer te verrassen met haar outfits die ze draagt tijdens haar verschillende publieke- en privé verschijningen. De hertogin van Sussex serveert look na look waarin ze high-fashion met high-street labels combineert, die vaak zó populair blijken te zijn dat ze na korte tijd volledig zijn uitverkocht. Doormiddel van onderzoek is nu bekend gemaakt dat Meghans stijlkeuzes verder reiken dan enkel een mooie look. Het online modeplatform Lyst bewijst met nieuw onderzoek dat Meghan Markle de grootste mode-influencer van het moment is.

Meghan Markle's invloedrijke looks

Het onderzoek van Lyst analyseert vragen, paginaweergaven en verkoopstatistieken voor ruim zes miljoen modeproducten van meer dan 12.000 online winkels, naast de wereldwijde media-aandacht en sociale media-vermeldingen die zijn gegenereerd door de grootste merken en trends van het jaar. Gedurende 2019 zorgden Meghan's looks voor een stijging van 216% in zoekopdrachten van consumenten naar vergelijkbare mode-items, zo laat Lyst weten.

Dit komt niet geheel als een verrassing gezien het feit dat de items die de hertogin droeg vaak gelijk waren uitverkocht. Vooral Meghan's shirtdresses tijdens de recente royal tour door Zuid-Afrika werden veelvuldig gezocht, met haar Club Monaco-jurk in het bijzonder met maar liefst een stijging van 570% in zoekopdrachten. Meghan droeg deze jurk tijdens de ontmoeting met aartsbisschop Desmond Tutu en was binnen 24 uur uitverkocht. Een ander populair item blijkt Meghans monochrome midi-rok te zijn van het Amerikaanse merk J.Crew die ze droeg tijdens een evenement om gender gerelateerd geweld te bespreken in het land. Hierna steeg het aantal zoekopdrachten naar het merk met 102%.

image
Meghan Markle’s Club Monaco-jurk in Zuid-Afrika
Getty Images

Andere mode-influencers

Naast Meghan Markle worden ook andere personen genoemd die grote invloed hebben met hun stijlkeuzes. Zo volgt acteur Timothée Chalamet op de tweede plaats, ontvangt Euphoria-actrice Zendaya de derde plek, en landen Billie Eilish en Cardi B op respectievelijk plek vier en vijf. Off-White blijkt het meest gezochte merk van het jaar te zijn en Bottega Veneta werd de grootste nieuwkomer in de lijst. Ik korte tijd zijn zoekopdrachten naar het modehuis enorm gestegen, onder meer door de populaire pouch bag en padded-sandalen laat Lyst weten. Pyer Moss, Jacquemus, Paco Rabanne en Molly Goddard zitten in de top vijf van labels die de meeste hypes genereerden met hun accessoires en ontwerpen.

Duurzaamheid en vintage

Ook blijken thema's als duurzaamheid en inclusiviteit steeds populairder te worden. Zo stegen zoekopdrachten naar milieuvriendelijke materialen en merken dit jaar exponentieel, met een piek van 102%. Ook blijken consumenten steeds meer geïnteresseerd te zijn in vintage artikelen, met een stijging van ruim 55% in het online zoekverkeer. Bovendien was er een toename van ruim 52% in zoekopdrachten naar 'genderloze' en 'genderneutrale' kleding.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Meghan Markle