Eva Chen vertelt over de nieuwe shopping features van Instagram

Instagram's fashion director laat weten nieuwe shopping elementen te hebben gelanceerd binnen het sociale media kanaal.

image
Getty Images

Onlangs werd de indruk gewekt dat Instagram bezig was met het ontwikkelen van een shopping-app. Nu laat Instagram's fashion partnerships director Eva Chen in een exclusief interview met de Britse Vogue weten dat het sociale media kanaal definitief bezig is met het ontwikkelen van dergelijke shopping-functies binnen de bestaande app.

Advertentie - Lees hieronder verder

Shoppen op Instagram

Al enige tijd geleden maakte Instagram een nieuwe shopping functie bekend, waarin direct op een afbeelding kan worden doorgeklikt naar de webshop van het merk om het desbetreffende product te kopen. Het blijkt dat negentig miljoen mensen per maand doorklikken via deze functie en zo terechtkomen op de online boetiek van bedrijven en merken. 'Het is geen geheim dat de mobiele telefoon de manier van shoppen heeft veranderd', zo stelt Chen tegenover Vogue. De nieuwe features die Instagram nu heeft toegevoegd zijn te zien binnen Instagram Stories en het Explore kanaal in de app.

Instagram

Explore en Stories

De Explore omgeving wordt zichtbaar op de ontdek-pagina van Instagram. Waar op dit moment onderwerpen als reizen en kunst zichtbaar zijn zal nu ook een shopping tabblad worden toegevoegd. Deze gepersonaliseerde omgeving geeft gebruikers de mogelijkheid te bladeren door verschillende shopping-posts van de merken die zij volgen, en nieuwe labels die wellicht bij hen passen. De tweede feature wordt zichtbaar binnen Instagram Stories. Waar je normaal binnen Stories backstage beelden van een label of show kunt zien, is er nu de mogelijkheid om op het product te klikken en meer informatie te krijgen.

Instagram
Advertentie - Lees hieronder verder

Meer informatie

'We krijgen vaak de feedback vanuit de Instagram community dat gebruikers graag meer te weten willen komen over een merk dat ze leuk vinden en de producten die zij verkopen', zo stelt Chen. 'Met deze nieuwe updates dragen we bij aan de totale cyclus van een product tegen te komen op Instagram, erdoor geïnspireerd te raken en het vervolgens te kopen'. De nieuwe functies zullen de komende weken wereldwijd worden geïmplementeerd. De geruchten over een afzonderlijke Instagram shopping app zijn overigens nog niet bevestigd.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws