Waarom we niet uitgepraat raken over bioscoopfilm 'Kajillionaire'

Het is onbedoeld de perfecte film voor deze tijd: iedereen in Kajillionaire hunkert naar contact.

shot uit de film kajillionaire
Kajillionaire

Het is buiten grijs. Het is binnen grijs. Maar in de bioscoop kunnen we troost vinden: daar draait nu het komische drama Kajillionaire, de derde speelfilm van alleskunner Miranda July. Onbedoeld, want geschreven en geschoten ver voor we van een zeker virus hadden gehoord, is het de perfecte film voor deze tijd: iedereen in Kajillionaire hunkert naar contact.

Het plot

De film zit vol kleine wonderlijke momenten die je laten lachen en soms bijna laten huilen. Old Dolio (de fantastische Evan Rachel Wood) is de wereldvreemde 26-jarige dochter van een oplichtersechtpaar (Debra Winger en Richard Jenkins). De drie schrapen een schraal bestaan bij elkaar met het verzinnen van absurde zwendelzaakjes. Als de extraverte Melanie (Gina Rodriguez) bij een van hun hustles betrokken wordt, ontdekt Old Olio dat het leven zo veel meer en mooier kan zijn.

Zien: de trailer van Kajillionaire

Interview met Miranda July

In het novembernummer van Vogue, dat 20 oktober in de winkel ligt, kun je een uitgebreid interview lezen met Miranda July, waarin ze onder andere vertelt waarom eenzaamheid zo’n belangrijk thema in al haar werk is. Hier is alvast de trailer om in de stemming te komen, ren naar de bioscoop en (tip!) volg Miranda ook op Instagram. Voor wilde dansjes, mondkapdemonstraties en haar fake (of was echt, dat weet je met haar nooit) affaire met Margaret Qualley (actrice in Once Upon A Time In Hollywood en dochter van Andie MacDowell), die zich op hun Insta-accounts afspeelde.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
View this post on Instagram

By @mirandajuly