Nicola Coughlan beantwoordt onze meest brandende vragen over de 'Bridgerton'-finale

Lady Whistledown spreekt zich uit.

Vogue: Hoe ga je met de overweldigende response op Bridgerton om?

Nicola Coughlan: Het is moeilijk te beseffen dat 63 miljoen mensen de serie hebben bekeken. Het gaat elk menselijk brein te boven. Het is grappig omdat ik de hele tijd thuis in Ierland opgesloten heb gezeten, dus er is voor mij van dag tot dag niets veranderd. Maar het is allemaal heel spannend!

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

In hoeverre vertrouwde je op de romans van Julia Quinn bij het ontwikkelen van het personage Penelope Featherington?

Nou, de vierde roman in de Bridgerton-serie richt zich echt op haar personage. Er zit een scène in waarin je leert dat een vriend van Lord Featherington haar als jong meisje zag schrijven en haar aanmoedigde – haar hielp een pers te vinden en zo. Ik stel me ook voor dat ze [nadat ze bijna betrapt is in de finale] de Lady Whistledown-papieren op dezelfde manier verspreidt als in het boek, dat naar de kerk gaat en ze in een kerkbank achterlaat – met iemand van de pers die ze later komt ophalen. Ik heb eerlijk gezegd zo veel nagedacht over hoe ze erin slaagde om deze dubbele identiteit als lid van de Ton naar voren te brengen, en de realiteit is dat ze zó'n muurbloempje is dat het echt haalbaar zou zijn geweest om gewoon uit die ballen te duiken zonder dat iemand het merkt .

Wat soort onderzoek heb je gedaan naar negentiende eeuwse society papers voor het filmen?

Toevallig heb ik meegewerkt aan een ander periodedrama, Harlots, dat ook over roddelbladen gaat, dus ik was er van tevoren van op de hoogte. Ik ben altijd gefascineerd geweest door hoe inherent nieuwsgierig mensen zijn, en hoe we altijd al een honger naar roddelen hebben gehad. Er is een wijdverbreide overtuiging dat het een moderne obsessie is, maar dat is het echt niet. Dus ik heb behoorlijk wat originele artikelen gelezen, die fascinerend waren. Wat interessant is, is dat de echte kranten hun onderwerpen alleen Lady A en Lord B noemen, terwijl Lady Whistledown dingen opblaast, benoemt en beschaamt.

Wat vond je ervan dat Penelope Marina Thompson verraadde door haar zwangerschap bloot te leggen?

Eerlijk gezegd, was ik volledig geschokt! De scripts kregen we stukje voor stukje te lezen, en ik had nooit gedacht dat ze de trekker over zou halen totdat ik aflevering zes las. Ik had het gevoel dat ze te lief, te goed is om dat te doen! Het enige dat ik kan zeggen om te proberen het te begrijpen, is dat ze pas zeventien is en ongelooflijk beschermd en bevoorrecht. Ze heeft geen idee van de realiteit van de wereld en ze is wanhopig verliefd op Colin op die bedwelmende manier dat je alleen kunt zijn met je eerste liefde. Ik geloof beslist dat ze een geweten heeft, dat ze zich schuldig voelt over wat ze heeft gedaan – zoals ze zou moeten doen.

Over Colin gesproken, hoe voel je je over hun romance, vooral gezien het aantal fans dat dol is op het idee dat ze een stel zijn?

Nou, in de boeken wordt Penelope verliefd op Colin als een klein meisje. De twee lijken eigenlijk redelijk op elkaar, maar hij heeft veel meer zelfvertrouwen en heeft veel meer keuzevrijheid over zijn eigen leven. Hij ziet Penelope gewoon als de vriendin van zijn jongere zus, en als hij in die hoedanigheid met haar op het bal danst, maakt dat haar verliefdheid alleen maar sterker. Een van de belangrijkste redenen waarom ik hoop dat de serie doorgaat, is omdat ik graag de krachtdynamiek - of eigenlijk onbalans - in de relatie tussen Colin en Penelope zou willen onderzoeken. Ik hoop dat ze meer vertrouwen in zichzelf krijgt - zoals het er nu uitziet, heeft ze gewoon ontzag voor hem. Het zou goed voor haar zijn om te beseffen dat niemand perfect is, zelfs Colin niet. Iedereen kan zich echter verhouden tot die eerste verliefdheid, hoe het gewoon je hart vernietigt en je hele wereld overneemt.

Enkele van de moeilijkste scènes om naar te kijken in Bridgerton zijn de vrouwelijke personages die aan de koningin worden gepresenteerd of aan de rand van een balzaal staan ​​te wachten om te worden gevraagd om te dansen. Hoeveel onderzoek heb je gedaan naar het debutante-seizoen en hoe heb je je voorbereid op die huiveringwekkende momenten waarop Penelope over het hoofd wordt gezien?

Nou, Dr. Hannah Greig werkte als onze historisch adviseur op de set - zij is gewoon ongelooflijk. Elke vraag die ik had, stelde ik haar. Ik sprak bijvoorbeeld met haar over hoe dames uit die tijd zich thuis echt zouden hebben gedragen. In alle beroemdste portretten zie je ze rechtop zitten terwijl ze hun handwerk doen - maar ze liet ons schilderijen zien met meisjes die op banken loungen, waardoor ze zich menselijker voelden. Wat betreft de druk op de debutantes in Bridgerton, heb ik het gevoel dat we nog steeds veel van dezelfde uitdagingen doormaken, alleen in een andere gedaante. Deze meisjes moesten zich verkleden en zich aan koningin Charlotte presenteren om te worden onderzocht. Tegenwoordig doe je dat voor sociale media in plaats van voor royalty's. Dat gezegd hebbende, heb ik absoluut zoveel sympathie voor Penelope en Eloise, die vandaag een veel vrijer leven hadden kunnen leiden.

Wat vind je ervan dat Penelope haar identiteit als Lady Whistledown geheim houdt voor Eloise?

Het feit dat ze het voor Eloise verbergt, geeft me een vreselijk gevoel! Persoonlijk kan ik geen geheim houden voor mijn vrienden. Penelope is echter iemand die echt niemand thuis heeft. Haar zussen zijn super goede vriendinnen, en haar moeder besteedt bijna nooit aandacht aan haar. Welke frustraties ze ook in haar leven heeft, ze bottelt ze gewoon in een fles en brengt ze uit als Lady Whistledown. Als ze dan in de buurt van Eloise is, distantieert ze zich min of meer van dat personage. Julia Quinn vertelde ons dat de relatie tussen Penelope en Eloise een van de belangrijkste liefdesverhalen in de romans is, en dat snap ik zeker.

En hoe zit het met het in gevaar brengen van de reputatie van haar eigen familie in haar roddelbladen?

In mijn gedachten is het alsof ze worstelt om haar eigen kracht te begrijpen. Ze begon dit roddelblad te schrijven - en in zekere zin is ze de machtigste vrouw in Londen geworden en tegelijkertijd het meest over het hoofd geziene kleine meisje in de Ton. Er is dus een echt vreemde tweedeling. Ik sprak hierover met Claudia [Jessie], die Eloise speelt, en ze herhaalde dat beide personages tieners zijn en dat het moeilijk voor hen is om verder te kijken dan een bepaald moment. Wat betreft het ontmaskeren van Marina en haar familie, wil Penelope dat Colin niet wegglijdt, wat het ook betekent voor de vooruitzichten van haar vrienden of haar zussen. Ze is gewoon blindelings verliefd. Daar komt het voor haar allemaal op terug.

Shop Vogue's beauty favorieten

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Netflix