Beyoncé verrast met nieuw nummer en Black Lives Matter-initiatief

De zangeres heeft een deel van haar website compleet nieuw ingericht om black-owned labels te steunen.

beyoncé bij het shawn carter foundation gala in florida
Getty Images

Beyoncé heeft vrijdag menig weekend (onverwachts!) goed ingeluid met de lancering van een nieuw nummer, Black Parade. De zangeres zingt onder meer over de zwarte gemeenschap, politiegeweld en de protesten rondom het overlijden van George Floyd. En daar blijft het niet bij: ze heeft tevens een nieuw initiatief aangekondigd ter ondersteuning van black-owned labels.

Black Parade

In Black Parade zingt Beyoncé onder meer over vrede en herstel. 'Steek je vuisten in de lucht en toon zwarte liefde.' Het liedje is uitgekomen op Juneteenth, de dag dat in Amerika de afschaffing van de slavernij wordt herdacht. Een fijne verrassing voor haar fans, want Black Parade is haar eerste solo-release sinds de komst van haar Homecoming-album in 2019. Al leverde ze ook een bijdrage aan het album The Lion King: The Gift.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Zien: Nella Ngingo's natuurlijke skincare routine voor een model glow

Black Parade Route

Enkele uren vóór de release heeft de zangeres tevens Black Parade Route gelanceerd, waarvoor ze een volledige sectie van haar website gewijd heeft aan het promoten van zwarte ondernemers. De lijst is samengesteld met de hulp van kostuumdesigner Zerina Akers, die zelf eerder al Black Owned Everything lanceerde. Beyoncé geeft samen met Akers binnen verschillende categorieën tips, van kunst en cultuur tot mode, en van restaurants tot beautylabels.

Labels supporten

'Fijne Juneteenth!', schrijft Beyoncé ter ondersteuning bij het project. 'Zwart zijn is jouw vorm van activisme. Zwarte uitmuntendheid is een vorm van protest. Zwart plezier is jouw recht.' Op de site zijn labels als het duurzame streetwearplatform Seasons te zien, het beautylabel Hanahana Beauty en Pur-Home, die revolutionaire (en milieuvriendelijke) schoonmaakproducten aanbieden. Ook Vogue selecteerde eerder al haar favorieten op het gebied van black-owned beauty én modelabels.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder