Het miljoenenbedrijf van Negin Mirsalehi

Influencer Negin Mirsalehi is te gast op het Vogue Fashion Festival en vertelt het leven van een Instagrammer.

image
InstagramNegin Mirsalehi

Influencer Negin Mirsalehi is Nederlands grootste blogger met meer dan vier miljoen Instagramvolgers. Vogue's Rinke Tjepkema vraagt haar en zakenpartner Maurits Stibbe tijdens het Vogue Fashion Festival naar het geheim achter hun million-dollar business.

'Ik had een duidelijke visie en een plan.'

Advertentie - Lees hieronder verder

Picture perfect

Met een studie Bedrijfskunde op zak ging Negin vier jaar geleden recht op haar doel af. Ze stak al haar tijd, energie en geld in haar online platform. Negin: 'Ik had altijd al een passie voor mode en wilde daar in combinatie met mijn zakelijke kennis iets mee doen. Ik ontdekte dat bloggers op Instagram veel geld verdiende met hun foto's en ben toen aan de slag gegaan. In het begin maakte Maurits mijn foto's. We keken tientallen YouTube-tutorials om te leren hoe wij onze business konden laten groeien op Instagram. Ik had een duidelijke visie en een plan.'

Gisou

Negin wist binnen een mum van tijd een grote schare fans te vergaren. Ze reist de wereld over voor haar Instagramkanaal en sleept grote samenwerkingen binnen zoals met Christian Dior en Dolce & Gabbana. 'We begonnen met zijn twee en een stagiair. Inmiddels hebben we dertien mensen in dienst, voor de blog en voor Gisou, het beautymerk dat wij in 2015 lanceerden.' vertelt Maurits. Volgens een artikel dat onlangs verscheen op WWD wist Mirsalehi vorig jaar een omzet van bijna twee miljoen binnen te slepen en krijgt zij gemiddeld 15.000 tot 20.000 euro per Instagrampost betaald. Negin: 'Ik schrok best wel van dat stuk over mijn omzet en inkomsten. Wij zijn op zakelijk gebied vrij open en een aantal gegevens hebben wij zelf vrijgegeven. Maar ik had niet verwacht dat de cijfers een op een zouden worden gecommuniceerd.'

Vrienden

Als je een blik werpt op het Instagramkanaal van Negin zou je denken dat het koppel nooit in Nederland is. Deze maand, tijdens Fashion Week, waren zij dag en nacht aan het werk vanuit de de grote modesteden New York, Londen, Milaan en Parijs. Een druk sociaal bestaan is er dan ook niet bij. Maurits: 'We zien onze eigen vrienden veel minder dan onze collega-influencers. We maken met sommigen tot wel vijftien reisjes per jaar. We praten wel eens over werk, maar proberen het vooral leuk te hebben met elkaar op zo'n zakelijke reis.' Negin: 'Maurits wil graag met iedereen kletsen over het reilen en zeilen van zijn bedrijf. Toch merken we dat andere influencers daar niet voor open staan. Ze houden het graag voor henzelf.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion