UGGs dijhoge boots krijgen een epische make-over van Y/Projects Glenn Martins

De nieuwste visie op UGG door Y/Project.

image
UGG

UGG boots mogen dan poezelige slofjes zijn, mooi zijn ze niet zozeer. Juist die kwaliteit werd uitvergroot met de dijhoge UGG-laarzen, die werden bedacht in samenwerking met Y/Project. Die absurde look ging gelijk viral. Creative director Glenn Martens neemt het nu nog een stapje verder met de UGGs wederom geherinterpreteerd, maar deze keer in een engelachtige setting omringd door klassieke naaktkunstwerken geïnspireerd door Alexandre Cabanel, François Boucher en Simon Vouet.

Advertentie - Lees hieronder verder
UGG

Optische illusie

Martens – die bekend staat om zijn experimentele visie op footwear – legt de campagne uit aan Vogue UK: 'Het hele idee begon met het vieren van een iconische schoen via iconische kunst. Ik koos voor The Birth of Venus als beginpunt, omdat zowel de schildering als de collectie van UGG draaien om aan zee zijn, meedeinen op de golven, het twisten van het onverwachte en het oog triggeren via optische illusies.' Trends zijn daarbij niet zo belangrijk, aldus Martens, het gaat om een recht voor je raap, herkenbare schoen. Zo belichaamden modellen Betsy Teske, Tess McMillan, Jan Trojan en Sami El Haddad onder meerVenus, Omphale, Hercules en Apollo, met Uggs ultralange stilettos, muiltjes, slides en triple cuffs. 'Ik wilde een statement maken, geen verhaal,' voegt Martens toe. Dat is zonder twijfel gelukt.

UGG
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion