Wat een droom: Miu Miu gaat samenwerking aan met Levi's

Wij dromen alvast van jeans met glitters en uitbundige patronen.

lila moss op een campagnebeeld van miu miu en levi's
Johnny Dufort / Miu Miu

Leuk nieuws: Miu Miu gaat een samenwerking aan met het iconische denimlabel Levi's. Het Italiaanse modehuis bouwt zo verder aan hun upcycle project, waar ze begin december mee zijn begonnen. Zo maken ze zich niet alleen hard voor een uniekere, maar ook duurzamere mode-industrie.

Upcycling trend

Miu Miu riep eind 2020 hun upcycle-project in het leven om bij te dragen aan een groene(re) modewereld. Ze lanceerden daarvoor tachtig unieke ontwerpen die gemaakt werden van stukken uit de jaren 30 tot 70, allemaal gevonden in tweedehandswinkels en vintage markten. De upcycling-trend heeft volgens veel modeontwerpers te toekomst. Zo vertelde Ronald van der Kemp nog dat hij het als dé oplossing voor een duurzamere industrie ziet. 'Je hebt er wel wat creativiteit voor nodig, maar iedereen kan het doen: zo tover je een versleten broek of oude basic jurk opeens om tot een gloednieuw item.'

Zien: drie stijlvolle vrouwen in Levi's ribcage

Miu Miu x Levi's

Na het upcyclen van talloze vintage stukken zal Miu Miu zich nu dus op denim van Levi's focussen, en vintage items nieuw leven inblazen. Ze kondigden dat eind 2020 aan middels een gezamelijke Instagrampost, waar op een roze label de namen van beide merken te zien waren. Inmiddels is er ook een campagne, waarvoor Johnny Dufort verschillende Miu Miu muzes fotografeerde: The Crown's Emma Corrin en modellen Lila Moss en Georgia Palmer.

campagnebeeld van miu miu en levi's
Johnny Dufort / Miu Miu
campagnebeeld van miu miu en levi's
Johnny Dufort / Miu Miu

Trucker jackets en 501s

De collectie bestaat onder meer uit Levi's 501s en trucker jackets uit de jaren tachtig en negentig, gepersonaliseerd met kristallen, leren patches met Art Deco-motieven en parels. De jasjes hebben pofmouwen en witte kraagjes gekregen, en ook Levi's iconische logo is door de molen van Miu Miu gehaald, inclusief flinke vleug roze. Ieder item is one of a kind, waardoor je niet twee dezelfde producten in de collectie vindt. De lijn wordt halverwege mei gelanceerd in geselecteerde Miu Miu-winkels, en op de website van het modehuis.

emma corrin op een campagnebeeld van miu miu x levi's
Johnny Dufort / Miu Miu


This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion