Met deze 'digital move' introduceert Bottega Veneta ons aan de toekomst van magazines

Zo zien magazines er voortaan uit als Bottega Veneta het voor het zeggen heeft.

Toen Bottega Veneta begin dit jaar al haar sociale media-accounts deactiveerde, liet het Italiaanse modehuis ons met heel wat vragen zitten. Maar, met de lancering van haar nieuwste digitale project lijkt het modehuis sinds vorige week eindelijk met een antwoord te komen.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Bottega Veneta lanceert eigen magazine

Door het deactiveren van haar sociale media-kanalen, was het lange tijd stil vanuit de kant van Bottega Veneta. Sneak peaks van de nieuwste collectie bleven uit voor het grote publiek. En even leek het alsof het modehuis op exclusiviteit doelde. Achteraf blijkt niets minder waar te zijn, eind vorige maand lanceerde Bottega Veneta namelijk haar eigen digitale magazine genaamd Issue - die ook nog eens voor iedereen beschikbaar is.

Issue

Het digitale magazine van Bottega Veneta mag best worden omschreven als een combinatie van doordachte editorials en grappige Instagram Stories. Voor de eerste uitgave deed het modehuis een beroep op Missy Elliot die voor de gelegenheid een nieuw nummer opnam en zich liet fotograferen door Tyrone Lebon. Poolse modeontwerpster Biba's Barbara Hulanicki leverde een aantal mode-illustraties aan en het Rottingdean Bazaar-duo - James Theseus Buck en Luke Brooks - stylede een aantal fotoshoots. De playful spirit die het modehuis de afgelopen jaren immens populair wist te maken, is duidelijk terug te zien in Issue.

bottega veneta issue magazine
Tyrone Lebon / Courtesy of Bottega Veneta
bottega veneta issued
Elaine Constantine / Courtesy of Bottega Veneta

Sociale media te simpel

Met het digitale magazine hoopt Bottega Veneta's Daniel Lee op meer ruimte voor het delen van zijn ideeën. Volgens de ontwerper was dit op sociale media niet mogelijk. 'Sociale media is een representatie van de homogene cultuur waarin we nu leven. Iedereen ziet hetzelfde en het voelt allemaal heel simpel. Maar er zit juist veel betekenis en gedachte achter wat ik doe en wat ik maak, sociale media is daarom niet de plek om mijn werk te delen. Het maakt alles veel simpeler dan het daadwerkelijk is', vertelt Daniel aan The Guardian.

Negatieve reacties

Op persoonlijk niveau nam Daniel Lee ook, vanwege de negativiteit die op de platforms heerst, afscheid van sociale media. Zo vertelt hij in gesprek met The Guardian dat sociale media 'een broedplaats voor negativiteit' is. 'Ik wil iets doen wat blijdschap brengt. We zijn niet alleen een merk, maar ook een team dat bestaat uit echte mensen. En ik wil niet in een omgeving werken die negatieve energie met zich meedraagt.'

Shop Vogue's Fashion Favourites

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion