Dit is waarom modelabel Coperni koploper is in de technologische moderevolutie

'We noemen het techno-chic,' aldus co-founders Sébastien Meyer en Arnaud Vaillant.

Het is niet zonder reden dat co-founders Sébastien Meyer en Arnaud Vaillant kozen voor de naam Coperni. Net als de vijftiende-eeuwse wetenschapper Copernicus is hun label een boegbeeld van vernieuwing. ‘Technologie, wetenschap en vooruitgang zijn een grote inspiratiebron,’ vertelt Vaillant. ‘Onze ontwerpen zijn te herkennen aan scherpe tailoring, maar dan wel met futuristische en sci-fi-geïnspireerde details. We noemen het techno-chic. Sommige modehuizen wenden zich af van technologie, maar wij geloven er juist honderd procent in.’

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Technologische innovatie

Meyer: ‘In veel onderdelen van ons leven is een sterke focus op technologische innovatie. In de mode-industrie zijn we daar erg laat mee. Wij worden eerder geïnspireerd door bedrijven als Apple, Tesla of SpaceX dan door een reis naar Marrakesh of een bloementuin.’ Dat resulteert in ontwerpen zoals de inmiddels befaamde Swipe- en Wifi Bag en de geometrische maar chique pakken – die overigens niet alleen zijn geïnspireerd op, maar ook gemaakt zijn met behulp van technologie. Vaillant: ‘Sébastien creëert een hele collectie op zijn iPad; van research tot de schetsen.’ Meyer: ‘Wij zien technologie als de nieuwe revolutie binnen de mode en daar willen we onderdeel van zijn.’

Futuristisch maar tijdloos

Waarom specifiek de focus op technologie? Vaillant: ‘Het staat wat ons betreft voor vooruitgang, het idee dat er altijd meer mogelijk is. Mode is op z’n best als het avant garde is – z’n tijd vooruit. Hoe maken we het leven van onze klanten beter en hoe kunnen we de mode-industrie verbeteren? Dat zijn essentiële thema’s voor ons. Tegelijk is technologie ook heel eigentijds. Kun je je een manier voorstellen waarop je de afgelopen lockdowns zónder technologie was doorgekomen? Onmogelijk!’

Lees het hele interview met Sébastian en Arnaud van Coperni in het meinummer van Vogue. Het meinummer van Vogue ligt nu in de winkels en is nu hier beschikbaar voor pre-order zonder verzendkosten.

Bestel Vogue's meinummer hier

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion