Deze inspirerende rolschaatser is het nieuwe gezicht van Bottega Veneta

Oumi Janta's viral Instagram-video maakte haar het nieuwe gezicht van Bottega Veneta.

Bijna precies een jaar geleden plaatste de onwetende Oumi Janta een video op Instagram van haar - wel heel indrukwekkende - rolschaats moves, nu een jaar later is de dertigjarige Oumi het nieuwe bijzondere gezicht van de nieuwste Bottega Veneta campagne.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Oumi Janta

De video die Oumi Janta afgelopen zomer op Instagram postte is niet voor niets viraal gegaan - zelf heeft ze inmiddels ook bijna een miljoen volgers. Haar imposante moves leverden haar dan ook meer dan drie miljoen likes op en sindsdien is ze niet uit de schijnwerpers verdwenen. Haar video's zijn gedeeld door onder andere Viola Davis, maar zijn ook niet onopgemerkt gebleven in de modewereld. En dat verbaast niet, want je kan ook niet anders dan vallen voor Oumi's heerlijke vibe, waarbij ze over de grond danst in haar rolschaatsen, gekleed in vrolijke kleuren, oortjes in, muziek aan, haar armen in de lucht gooit en geniet.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Liefde voor rolschaatsen

Geboren in Senegal en opgegroeid in Berlijn bracht Oumi veel tijd van haar jeugd door met het kijken naar schaatsers op TV. Toen ze zeven jaar geleden tijdens haar studietijd naar een roller scating party ging, werd ze verliefd op de sport, en de sfeer die ermee gepaard gaat. 'Iedereen danste met elkaar. Niemand gaf iets om geslacht of leeftijd of uiterlijk. Ik voelde me echt welkom,' vertelt Oumi over de avond die haar leven deed veranderen. De volgende dag begon ze met rolschaatsen en ze is nooit meer gestopt. Ze nam ontslag bij haar 'gewone' baan en stortte zich volledig op de wereld van het rolschaatsen, de gemeenschap en de free spirit.

Oumi Janta voor Bottega Veneta
COURTESY OF BOTTEGA VENETA

Oumi voor Bottega Veneta

Hoewel ze haar andere baan heeft opgegeven, heeft het rolschaatsen haar wel degelijk ergens gebracht. Niet alleen geeft ze les én organiseert ze haar eigen rolschaats disco's in Berlijn, ook viel ze in het oog van Daniel Lee, creative director van Bottega Veneta. Eerst verscheen Oumi in Issue 01 van het digital journal en nu is ze het gezicht van de Wardrobe 02 campagne (geschoten door Tyrone Lebon), samen met rapper Little Simz, model Kenzie, saxofoniste Nubya Garcia, zangeres Neneh Cherry en haar dochter Tyson McVey. Dat er een schone toekomst voor Oumi in het verschiet ligt is ongetwijfeld waar.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion