In gesprek met Anna Ewers, het nieuwe gezicht van Liu Jo

De 25-jarige Anna Ewers over haar favoriete Liu Jo-items, de typische Italiaanse stijl en sociale media.

anna-ewers-liu-jo
Liu Jo

Als Brigitte Bardot en Claudia Schiffer op miraculeuze wijze een kind zouden krijgen, zou het het 25-jarige model Anna Ewers

#Glamourizing is hét keyword van de nieuwe Liu Jo-campagne. Wat betekent dat voor jou?
'Voor mij is dat iets leuks dragen en mijzelf tegelijkertijd mooi voelen op een speciale gelegenheid. Dit kan met een mooie jurk of een extra vleugje make-up.'

Advertentie - Lees hieronder verder

'Italianen zijn niet bang om uit te pakken met hun look, dat vind ik heel sterk'

Liu Jo is op en top Italiaans. Hoe zou jij de Italiaanse stijl omschrijven?
'Italianen zijn niet bang om uit te pakken met hun look. Dat vind ik heel sterk. Sommige stukken die ik droeg tijdens de campagneshoot, zoals de zwarte vinyljas, belichamen dat idee.'Wat is je go-to outfit die je altijd glamoureus laat voelen?'Een jurk met split, een smokey-eye en hakken. Deze look laat zien wie ik ben. Ik ben ervan overtuigd dat de beste outfit de meeste simpele is. Wat echt het verschil maakt is je persoonlijke vibe en attitude. Less is more!'

Heb je items uit de nieuwe Liu Jo FW 2018-collectie die je absoluut wil hebben?
'Ik ben dol op de hakken en zwarte laarzen. En ik vind dat de iconische Liu Jo Bottom Up-jeans de beste fit is die ik ooit is heb aangehad. Pas toen ik de jeans aantrok, begreep ik waarom zoveel vrouwen overal ter wereld er gek op zijn.'

Op de set staan met stylist Sissy Vian en fotografenduo Mert & Marcus is niet niets. Hoe voelt dat?
'De energie was waanzinnig. Geweldig om met hen samen te werken. Als ik rondom dit team werk voel ik me altijd comfortabel en vind ik het makkelijk om mijn persoonlijkheid op een natuurlijke manier te uiten.'

Advertentie - Lees hieronder verder

Sociale media; een vloek of een zegen?
'Goh, beiden. Het helpt je namelijk om uit te drukken wie je bent. Vergeet nooit om je persoonlijkheid en spontaniteit te tonen.'

Denk je dat het je geholpen heeft om je carrière als model uit te bouwen?
'Ja, dat zeker. Het is bijna fundamenteel om jezelf neer te zetten als model. Door sociale media bereik je zo'n massa aan mensen.'

Stel, je zou niet als model werken. Wat zou je dan doen?
'Ik zou een wereldreis maken. Ik hou ervan om nieuwe plekken en culturen te ontdekken. Het is iets dat me echt verrijkt.'

Je reist nu al veel voor je werk. Hoe zorg je ervoor dat je fit blijft en vol energie?
'Ik zie mijn vrienden veel, maar sporten is ook een verslaving. Ik denk dat het belangrijk is dat je de juiste balans vindt tussen lichaam en geest.'

Liu Jo

Liu Jo benadrukt de kracht van vrouwelijkheid. Wat vind je het leukst aan 'vrouw zijn'?
'Vrouwelijkheid is een breed concept dat elke vrouw op haar eigen manier interpreteert. Ik merk dat Liu Jo het beste uit elke vrouw wil halen en dat is mooi.'

'Mijn beautygeheim? Slaap genoeg en eet gezond'

'The future is female' werd dit jaar meermaals geroepen. Wat is jouw mening?
'Hier is geen twijfel over. Ik ben blij om te zien dat dit topic de laatste jaren veel meer aandacht kreeg, niet alleen in de modeindustrie maar in elke sector. Vrouwen krijgen nu meer verantwoordelijkheid en kunnen zich onderscheiden.'

Heb je nog een beautygeheim voor ons om heel de dag te stralen?
'Slaap genoeg en eet gezond. Twee simpele regels die ik altijd heel belangrijk vind; het maakt niet uit hoe oud je bent.'

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Interviews