Hollandse Meesters: het grootste Nederlandse modetalent van het moment in Vogue

Het novembernummer van Vogue staat volledig in het teken van Dutch Design talent.

image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

Nederlandse ontwerpers doen het wereldwijd steengoed; ze grossieren niet voor niets in internationale modeprijzen. In het nieuwe novembernummer toont Vogue het beste wat ons land op dit moment te bieden heeft aan designtalent en fashionlabels. Gevestigde namen als Ronald van der Kemp en Viktor&Rolf tot nieuwkomers als Duran Lantink en Lieselot Elzinga werdengeïnterviewd over hun vernieuwende werk dat een frisse wind doet waaien in de modewereld.

Alle interviews zijn te lezen in Vogue's Dutch Design Issue met Bella Hadid op de cover, dat nu in de winkels ligt en hier online te bestellen is.

Advertentie - Lees hieronder verder
1 Viktor&Rolf
image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

Als er één Nederlands duo is dat nauwelijks introductie behoeft, is het wel Viktor&Rolf. Alles waar de mannen hun zwarte lakzegel op plakken, wordt een succes. Van parfum Flowerbomb tot hun co-lab met textielkunstenaar Claudy Jongstra voor de wintercollectie 2019.

2 Iris van Herpen
image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

Iris van Herpen runt alweer twaalf jaar haar eigen label. Zowel critici als celebrity’s lopen weg met haar sculpturale, vooruitstrevende ontwerpen waarin ze traditionele en hypermoderne technieken combineert. In juli toonde ze in Parijs haar laatste collectie: ‘Hypnosis’, in samenwerking met kunstenaar Anthony Howe.

Lees het hele interview met Iris van Herpen in Vogue's nieuwe novembernummer.

3 Duran Lantink
image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

Vers van de academie kreeg Duran Lantink bekendheid met zijn solo-expositie in het Centraal Museum in Utrecht. Zijn ‘vaginabroek’ deed daar nog een schepje bovenop. Maar liever houdt hij de focus op wat hem echt interesseert: van restanten designerkleding ontwerpen maken om de misstanden in de modewereld aan de kaak te stellen.

4 Ronald van der Kemp
image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

Jarenlang werkte Ronald van der Kemp achter de schermen bij grootheden als Céline en warenhuis Barneys. Tot hij vijf jaar geleden besloot zijn ‘couturehuis van de toekomst’ op te richten. Met als doel: mensen betoveren met mooie kleding én ze aan het denken zetten.

Lees het hele interview met Ronald van der Kemp in Vogue's nieuwe novembernummer.

5 Daily Paper
image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

Abderrahmane Trabsini, Jefferson Osei en Hussein Suleiman begonnen zeven jaar geleden met een paar T-shirts Daily Paper – toentertijd de naam van hun blog. Anno 2019 heeft het modebedrijf 180 verkooppunten in 29 landen, opent het binnenkort de eerste winkel in New York en telt het hoofdkantoor in Amsterdam 55 werknemers. ‘Wij zijn één grote familie.’

6 Jan Taminiau
image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

Sinds Jan Taminiau zijn hart verloor aan Juan Várez brengt hij iedere week wat Dutch Design naar Madrid. De ontwerper staat bekend om zijn couture-collecties, die veelvuldig door koningin Máxima worden gedragen.

Lees het hele interview met Jan Taminiau in Vogue's nieuwe novembernummer.

7 Lieselot Elzinga
image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

Lieselot Elzinga is nog maar een jaar geleden afgestudeerd aan de Rietveld Academie, maar heeft nu al een droomcarrière. Haar label Elzinga wordt exclusief verkocht door MatchesFashion en gelanceerd op kunstbeurs Frieze in Londen.

8 Elza Wandler
image
Petrovsky & Ramone, Vogue Nederland, november 2019.

In amper een jaar tijd waren haar luxe tassen in knalkleuren een wereldwijde modehit, waarop een schoenenlijn volgde. Elza Wandler beseft het succes nauwelijks: ‘Bij de lancering van onze collectie bij Bergdorf Goodman heb ik buiten even staan huilen.’

Lees het hele interview met Elza Wandler in Vogue's nieuwe novembernummer.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Interviews