Het duurde niet lang wanneer Beyoncé het muziekfestival Coachella tot 'Beychella' transformeerde door haar spraakmakende optreden in april dit jaar. Naast haar prestatie op het podium, viel ook haar garderobe in de smaak. Het Franse modehuis Balmain en Beyoncé gaan nu samen een capsule collectie lanceren, geïnspireerd op haar Coachella-outfits. De opbrengst van deze samenwerking gaat naar een goed doel.
Zesdelige collectie
Na de succesvolle samenwerking op het podium, slaan Balmain's creatief directeur Olivier Rousteing en Beyoncé Knowles de handen ineen voor een capsule collectie. De zesdelige limited edition collectie bestaat uit drie T-shirts en drie truien in de kleuren zwarte, fuchsia en geel, inclusief gekleurde pailletten en 'BAK'-opschrift.
Goede doel
De opbrengst van de collectie gaat naar United Negro College Fund, een Amerikaanse filantropische organisatie die studiebeurzen financiert voor allochtone studenten. Dit is een vervolg op Beyoncé's donatie van 100.000 dollar, omgerekend zo'n 85.000 euro, aan vier universiteiten in de Verenigde Staten.
'Na onze mooie samenwerking op het podium van Coachella zijn we niet klaar om onze wegen te scheiden zonder deze final touch', zegt de Franse ontwerper in een officieel statement. 'De donatie is het belangrijkste doel van deze samenwerking. We mogen niet vergeten waar we vandaan komen. Dat is erg belangrijk. Ik kom uit een weeshuis. Er is iets heel emotioneels aan onze samenwerking.'
De Balmain x Beyoncé-collectie, met items tussen de 250 euro en 1500 euro, is vanaf 13 juli beschikbaar in de Balmain flagship store in Parijs en vanaf 14 juli online op www.balmain.com en www.beyonce.com.