image
Tele2

Jan Taminiau heeft afgelopen week samen met Tele2 de eerste virtual reality bril gelanceerd waarmee je wél gezien wil worden. De limited edition Jan Taminiau x Tele2 VR-bril heeft de naam #streammetstijl meegekregen en heeft als doel om ons juist uit onze beeldschermen te halen door ‘contact’ te maken met omstanders, aldus Taminiau.

Advertentie - Lees hieronder verder

Toegankelijke wereld

Virtual reality is een virtuele werkelijkheid die je dankzij 3D-beelden en 360 graden beelden virtueel kunt ervaren met een VR-bril op. Maar wanneer je zo'n bril in het openbaar opzet, sluit je jezelf eigenlijk af van omstanders. Dit inspireerde Taminiau om deze VR-bril te maken, want: 'Technologie maakt de wereld in veel opzichten mooier, maar in een wereld waarin we ons steeds meer isoleren met ons beeldscherm lijken we allemaal individualistischer. Ik gebruik technologie om mij te inspireren, maar ik wil met dit ontwerp reflectieve interactie stimuleren. Juist vanwege alle technologie in ons leven moeten we de wereld om ons heen toegankelijk houden voor elkaar.' Met dank aan deze nieuwe bril in combinatie met unlimited mobiele data van Tele2 kun je nu dus onbeperkt in virtual reality streamen, zonder dat je je hoeft te schamen als je bijvoorbeeld onderweg in de trein een VR-bril op zou willen zetten.

Tele2

Onthulling in Amsterdam

Grote eer

Loiza Lamers, winnares van Holland’s Next Top Model 2015, noemt het een grote eer dat zij en Montell van Leijen (winnaar in 2017) de limited edition Jan Taminiau x Tele2 VR-bril mochten tonen aan het grote publiek: 'Ik ben altijd al een groot fan geweest van Jan Taminiau. Zijn ontwerpen gaan de geschiedenis in als ware stijliconen. Dat is met deze bijzondere VR brillen ook zeker het geval.'

Advertentie - Lees hieronder verder
Tele2

Een fashionshow, een concert of een ander live-event op afstand meemaken met stereoscopische 360° videobeelden, wordt steeds populairder. Zowel de soft- als de hardware gaan met grote sprongen vooruit. Deze virtuele revolutie heeft dan ook een behoorlijke impact op ons dagelijks leven. Cilesta van Doorn, Tele2: 'Natuurlijk zijn we als provider blij dat we met elkaar de mogelijkheden van unlimited mobiele data omarmen. Maar we vinden het ook belangrijk dat smartphones en digitale gadgets bewust worden gebruikt en je rekening houdt met de sociale invloed ervan. De samenwerking met Jan Taminiau sluit hier perfect bij aan'.

Tele2

Wil je zelf deze exclusieve VR-bril in huis halen? De bril wordt niet verkocht, maar je kunt nu wel kans maken op de VR-bril via www.tele2.nl/streammetstijl

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws