image
Diesel

Als je alleen naar de modellenwereld kijkt, zie je dat het tegenwoordig veel meer om persoonlijkheid gaat dan voorheen. Zo heb je daar Adwoa Aboah met haar geschoren hoofd, die bovendien een actief feminist is en met haar Girl Gaze-platform vrouwelijke schoonheid belicht op een andere manier. Zo ook model Hannah Elyse met gitzwart haar en al net zo inktzwarte tattoo op haar onderbuik, met horens die boven een lage broek (zoals ze droeg op RVDK's catwalk) uitkomen. Haar prestigieuze bureau is The Lions, die ineens van strategie is veranderd: niks mooie poppetjes, individuen! Of wat van Belgisch topmodel Hanne Gaby Odiele? Die in Vogue's septembernummer uitgebreid uit de doeken deed dat ze al sinds haar geboorte met een intersekseconditie kampt, en dit omarmt. Het maakt haar tot wie zij is. Verzin geen uniek verhaal en maak het je eigen. Nee, kijk diep in jezelf, en blijf daarbij. Als één modemerk dat intrinsieke gevoel begrijpt dan is het Diesel.

Advertentie - Lees hieronder verder

Neem Instagram met een korrel zout

In Diesels nieuwe film, geregisseerd door François Rousselet, verschijnen verschillende karakters – met een monobrauw, een scheel oog, flaporen, you name it – die onconventionele schoonheid represerenten. Zoals de video hierboven zegt: je hoeft je niet te conformeren aan wat de maatschappij van je verlangt, je hoeft al helemaal niet een perfect plaatje op Instagram te schetsen. Vogue redacteuren deden laatst nog een boekje open over de struggle die ze ervaren met Instagram; doordat vaak een beeld wordt geschetst dat niet waarheidsgetrouw is. Volgens nieuw onderzoek van de in Londen gevestigde Royal Society for Public Health (RSPH) kwam Instagram uit de bus als het platform met de meest negatieve invloed op de jeugd. Het zou zelfs een mentale gezondheidscrisis teweeg kunnen brengen. Even op pauze drukken, en terug naar de basis. Een reden voor Diesel om al diens oude Instagram-foto's te verwijderen in de strijd tegen imperfectie en met een schone lij te beginnen.

Go with the flaw

Diesel is zo'n merk dat nooit alle kanten uit is geschoten qua stijl. Het is altijd trouw gebleven aan de signatuur look: de vrouw als zelfverzekerde amazone met een pantser van geweldige leren jassen en jurken, rauw denim, coltruien met extra lange mouwen die resulteren in handschoentjes. Grungy, romantisch, van alle tijden, en tegelijkertijd helemaal van nu. Als er een tijd is geweest waarin diversiteit, en daarmee individualiteit, wordt gevierd in de mode dan is het wel anno 2017. Diesels outfits houden je veilig, zeker tijdens een koude, strenge winter. Voor dit najaar is het een 'pure, essentiële energie, zoals je zag in de fotografie van Wolfgang Tillmans en Juergen Teller.' Ja, het blijft een uitdaging om in die zee van picture perfect beelden op Instagram niet verdwaald te raken. Terwijl juist imperfecties je als mens interessant maken. Je bent geboren met één lichaam en één leven. Vier het. FOMO? Mag dat trendwoord zo snel mogelijk de deur uit? Als je het aan Diesel vraagt dan is 'imperfectie de sleutel tot succes, tot een gelukkig leven.' Ofwel, go with the flaw. Wij kunnen ons daar alleen maar bij aansluiten. Wat zijn de jouwe?

Wil je meer weten over de campagne? Alle informatie vind je op de campagnewebsite van Diesel.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws