Gucci strikt Faye Dunaway voor nieuwe campagne

Gucci kiest voor de 77-jarige Amerikaanse om de nieuwe campagne te sieren.

gucci-faye-dunaway
Gucci

De "Lifestyles of the Rich & Famous". De Amerikaanse rockband Good Charlotte, maakte er in 2002 al een song over. Een levensstijl zo intrigerend dat het vaak het als onderwerp van een film of project wordt gekozen. En ook dit keer is Gucci's creative director Alessandro Michele in de ban van privézwembaden, tennisvelden in de tuin en wuivende palmbomen die netjes naast de opritlaan zijn geplant. Voor hun nieuwe campagne focust het Italiaanse modehuis op de signature Sylvie-handtas. Al lijkt actrice Faye Dunaway, die het gezicht is van de campagne, ervan door te gaan met de hoofdrol.

Advertentie - Lees hieronder verder
Gucci

Joan Didion voor Celine en Joni Mitchell voor Saint Laurent. Het lijkt alsof vrouwelijke beroemdheden die vroeger de rode loper vulde, hun plekje opeisen in de tegenwoordige tijd. Petra Collins, die de campagne schoot, zette de 77-jarige Faye Dunaway in volledige Gucci-looks (oh, dat trainingspak), samen met de Franse zangeres Soko op de kiek. Als moeder en dochter vullen de twee sterren hun dagen al winkelend op Rodeo Drive, gaan ze samen aan de piano zingen en loungen ze aan het zwembad. Het derde karakter in de campagne, die een introductie overbodig maakt, is de Sylvie-tas die in volle glorie de plaatjes compleet maakt.

Gucci
Gucci

Voor wie het gevoel heeft dat een déjà vu plaatsvindt. Same! In de nieuwe Gucci-beelden heerst een gelijkende sfeer die aanwezig is op beroemde zwembadfoto die fotograaf Terry O'Neill van Faye maakte in 1977.

Advertentie - Lees hieronder verder
Faye Dunaway ontbijt bij het zwembad in het Beverley Hills Hotel nadat ze de vorige avond een Oscar won voor haar rol in de film Network, 29 maart 1977.
Terry O'Neill
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws