Riccardo Tisci onthult nieuw Burberry logo

In zijn nieuwe rol als creative director van het Britse modehuis besluit Tisci het logo van Burberry grondig onder handen te nemen.

View this post on Instagram

Thank you #petersaville #newera

A post shared by Riccardo Tisci (@riccardotisci17) on

Advertentie - Lees hieronder verder

Riccardo Tisci staat inmiddels al vijf maanden aan het roer van het Brits modehuis Burberry Tisci vervangt Christopher Bailey als creative director. De ontwerper onthult nu het nieuwe ontwerp van het authentieke Burberry logo, waarmee Tisci duidelijk maakt een nieuwe weg in te slaan met Burberry.

Monogram

Het ontwerp van het nieuwe monogram is gecreëerd door grafisch ontwerper Peter Saville, die eerder het nieuwe logo van Calvin Klein onder leiding van Raf Simons ontwierp en befaamde album covers maakte voor Joy Division. Burberry’s nieuwe monogram toont de initialen van oprichter Thomas Burberry in een verweven patroon, met koraalrode en witte letters op een honingkleurige achtergrond. Tisci laat op Instagram Stories weten dat het ontwerp geïnspireerd is op een oud monogram van Thomas Burberry uit 1908.

View this post on Instagram

Past | Future Thank you #petersaville #beginning

A post shared by Riccardo Tisci (@riccardotisci17) on

Advertentie - Lees hieronder verder

Logo

Het is voor het eerst in twintig jaar dat het modehuis haar logo aanpast. In 1999 was er voor het laatst een aanpassing en werd de 'S' bij Burberry weggelaten. Naast het nieuwe monogram is ook het volledige logo van Burberry aangepast waarbij de klassieke kapitalen zijn vervangen door moderne dikgedrukte letters. Zowel het monogram als het logo zullen in de nieuwe campagnes van het modehuis te zien zijn. Tisci zal zijn eerste collectie voor Burberry in september presenteren tijdens London Fashion Week.

Burberry
Burberry

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws