Waarom samenwerken met Kendall Jenner modelabels kan schaden

En een campagne met Kim Kardashian ook geen goed idee is.

View this post on Instagram

bts @calvinklein w/ @marcushyde

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on

Advertentie - Lees hieronder verder

Grote modehuizen werken graag samen met beroemdheden en bekende modellen om hun collectie onder de aandacht te brengen. Zo is actrice Jennifer Lawrence al een aantal seizoenen het gezicht van Dior en Michelle Williams van Louis Vuitton. Communicatiebureau Spotted deed onderzoek naar het effectiviteit van een campagne wanneer daar een bekend gezicht aan verbonden wordt. Een van de opvallendste uitkomsten is dat het boeken van model Kendall Jenner als gezicht geen goed idee is.

Risico

Spotted maakte een risico-analyse en namen verschillende factoren mee in hun onderzoek, zoals het gedrag van het bekende gezicht, het politieke standpunt en de kans op schandaal. Uit het onderzoek blijkt dat het goed idee is om voor een grote campagne samen te werken met onder andere Kendall Jenner en Hailey Baldwin. Het risicovolste zou een samenwerking met Kim Kardashian West zijn. Zij missen volgens het onderzoeksbureau het vertrouwen van consumenten.

Calvin Klein

De resultaten van het rapport zijn echter geen verrassing. Wie herinnert zich nog de Pepsi-reclame met Kendall Jenner in de hoofdrol? Of de ophef die ontstond over een adidas-campagne met Kendall? Toch hebben grote merken vertrouwen in het bereik dat de Kardashians hebben. Denk aan de campagne van Calvin Klein, waarin niet alleen Kendall en Kim te zien zijn, maar ook Kylie, Khloé en Kourtney. De campagne kreeg veel media-aandacht, maar zou volgens het onderzoek een groot risico zijn.


Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws