Chiara Ferragni's trouwjurk invloedrijker dan die van Meghan Markle

De bruiloft van influencer Chiara Ferragni en haar Italiaanse geliefde Fedez bracht enorm veel geld op.

image
123Dior

Wanneer is iemand nu een influencer? Als je bruiloft meer buzz veroorzaakt dan een royal wedding, kun je gerust spreken van een serieuze impact. De 31-jarige Chiara Ferragni, zwaait duidelijk de Instagram-scepter. De Italiaanse blondine huwde afgelopen weekend met haar grote liefde en rapper Fedez in Sicilië. En omdat het ook bijna niet anders kon werd elk moment van hun grote dag vastgelegd onder de hashtag #TheFerragnez op Instagram. Mede door de hulp van dit social media platform bouwde Chiara Ferragni haar imperium in een razendsnel tempo uit. De bruiloft die afgelopen zaterdag live te volgen was op de Instagram-accounts van Chiara met 14,6 miljoen volgers en Fedez met 6,6 miljoen volgers zorgde voor heel wat kijklustigen. De zoete beelden liet de romantische harten van hun volgers smelten maar niet alleen dat. Ook de merken die een plaats kregen in het liveverslag van de bruiloft konden op heel wat extra ogen rekenen. En ja, daar hangt een mooie som aan.

Advertentie - Lees hieronder verder
Dior

Grote media impact

Wie het afgelopen weekend de hashtag #TheFerragnez niet in het rond zag vliegen op Instagram, had wellicht de app verwijderd. Launchmetrics, een marketing- en data analyse platform, kon namelijk zo'n 67 miljoen interacties waarnemen van Instagram via posts, reacties en online pers. En wie goed rekent kan raden dat onder anderen ook de modemerken die de fabuleuze gasten droegen en de vliegtuigmaatschappij Alitalia waar de gasten mee naar Sicilië werden vervoerd, er serieus profijt uithaalden. Chiara, die tijdens haar bruiloft maar liefst drie looks van het Franse Dior droeg, werd gekleed door creative director van het huis, Maria Grazia Chiuri. De haute couture looks, waar meer dan 1600 werkuren aan werd gespendeerd, kregen er minstens evenveel aandacht voor terug. Launchmetrics heeft waargenomen dat de mediawaarde die Dior door de social media-boom ervoor terugkreeg, zo'n 5,2 miljoen dollar, omgerekend 4,4 miljoen euro, waard is. Dat bekent zo'n 15 procent van de totale media impact van de bruiloft van het heetste influencerkoppel op dit moment. In vergelijking met de koninklijke bruiloft van Meghan en Harry in mei dit jaar, was dat voor het wederom Franse merk Givenchy onder creatieve leiding van Clare Waight Keller, maar 7 procent. Niet mis. En bij het moment van dit schrijven blijft de buzz rond het rock-n-roll sprookjeshuwelijk gewoon voortduren, met niet te vergeten; de steeds blijvend groeiende mediawaarde voor de bovengenoemde merken. Het wereldwijde web, een plek voor ontelbare mogelijkheden, toch?

Advertentie - Lees hieronder verder

Dior

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws