Fendimania: graffiti kunstenaars maken F IS FOR... GraFFiti art performance in Rome

Fendi lanceert een speciale samenwerking met graffitikunstenaars, waarbij ze Fendi's F in graFFiti markeren.

image
Fendi

Als je één modetrend niet over het hoofd kunt zien – alleen al omdat deze vrij schreeuwerig is – dan is het wel de terugkeer van de logomania, uit de 90s. Vooral het logo van het Italiaanse modehuis Fendi is hierbij populair, head-to-toe gedragen door onder meer modellenzusjes Gigi en Bella Hadid. Vandaag lanceert Fendi een speciale samenwerking met graffitikunstenaars, waarbij ze Fendi's F in graFFiti markeren.

Advertentie - Lees hieronder verder
Fendi

Romeinse skyline

Zo is er op de rooftop van Fendi's hoofdkantoor in Rome een speciale kunstinstallatie gecreëerd, ter ondersteuning van het F is For-project. Een FENDI-platform voor millennials, dat speciaal ontworpen en gefabriceerd is door een team veelbelovende jonge creatieven. Dit kwam tot stand in het Fendi-atelier zelf, onder leiding van communicatie director Cristiana Monfardini. De laatste performance, die nu naar buiten wordt gebracht, lag in handen van acht straatartiesten uit Rome die voor het eerst samenwerkten en hun eigen wereld wisten te verbeelden. Ze gingen in opdracht van Fendi aan de slag met het woord 'graFFiti' in hun eigen schrijfstijl binnen de lijnen van acht wereldkaarten – elke kaart werd uiteraard gepersonaliseerd. Het concept is een reflectie van de F IS FOR… FENDI-visie om het typische DNA van Fendi te vieren op een geheel eigen en eigentijdse wijze, waarbij Fendi's vakmanschap en savoir faire worden aangewend op een onverwachte manier. De verschillende wereldkaarten kregen ook een glow-in-the-dark-effect, waarmee ze de Romeinse skyline met al zijn lichtjes extra luister wisten bij te zetten.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws