Fendi slaat de handen ineen met Fila, het sportwearlabel dat afgelopen Milaan Fashion Week zijn comeback maakte met een heuse modeshow. De samenwerking tussen Fila en het Italiaanse modehuis kwam tot stand door een speciaal Fendi/Fila-logo, ontworpen door Instagram-artiest @hey_reilly. Fendi gebruikte het logo al voor de Herfst/Winter 2018 show, maar heeft het nu uitgebreid tot een complete capsule collectie.
Fendi Mania
De nieuwe Fendi Mania-collectie - de naam van de Fendi x Fila-samenwerking - bestaat uit kleding en accessoires waarop het Fendi/Fila-logo te zien is. De iconische Fila-kleuren blauw, wit en rood zijn verwerkt in de collectie, net als sterren en fringes voor een subtiele Western-look. Het logo verschijnt in twee verschillende kleurschema's: rood met blauw en geel met wit.
De capsule collectie is bedoeld voor de moderne, sportieve vrouw, die een dynamische leven leidt. Zo zien we comfortabele truien en leggings, maar ook hoge laarzen en handtassen. De collectie is zowel voor vrouwen als voor mannen en kinderen, en is verkrijgbaar vanaf dinsdag 16 oktober (prijzen beginnen bij 300 euro).