Off-White is nu het populairste modemerk ter wereld

Na samenwerkingen met Nike, Ikea en Louis Vuitton behoort Virgil Abloh tot de meest invloedrijke designers.

image
Getty Images

In de afgelopen maanden is Virgil Abloh's cult streetwear label Off-White het populairste merk ter wereld geworden. Daarmee overtreft het label grote modehuizen zoals Gucci, Balenciaga en Prada. Deze verovering komt zeker niet als een verrassing want Virgil Abloh had heel wat opzienbarende samenwerkingen gepland dit jaar. Nu, door Lyst, zijn er statistieken om deze nieuwe titel van het merk te bewijzen.

Advertentie - Lees hieronder verder

Statistieken van Lyst

In de laatste editie van Lyst Index, het kwartaalverslag met rangschikking van de populairste merken en producten van over vijf miljoen shoppers, staat dat Off-White 33 plekken is gestegen. Daarmee overtreft het label grote modehuizen zoals Gucci, Prada en Balenciaga voor de eerste keer. Van de 20 prominente producten waren er drie van Off-White.

Samenwerkingen

Door de steeds gehypede lanceringen van Off-White is er een aanzienlijke cult following gecreëerd. De samenwerkingen met verschillende high-profile mode influencers en beroemdheden creëerden voortdurende online traffic naar Off-White's social media waar het merk op 5,3 miljoen volgers kan rekenen. Ook zijn de samenwerking met Nike en Ikea invloedrijk geweest. Zo was de samenwerking met Serena Williams voor haar kledinglijn 'Queen' bij Nike een grote game changer. Serena Williams droeg haar controversiële catsuit ontworpen door Abloh op de US open waardoor hij er een tal van volgers bijkreeg die hij anders nooit zou kunnen aanspreken. Niet te vergeten de aanwijzing van Virgil Abloh als creatief directeur bij het modehuis Louis Vuitton maakte van Abloh een van de meest invloedrijke designers van dit moment.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws