Nederlandse designer Daniëlle Cathari begint haar eigen gelijknamige label

Deze vrijdag kan haar eerste 'drop' worden besteld.

image
Daniëlle Cathari

Nederlandse ontwerper Daniëlle Cathari (24) gooide al hoge ogen met haar samenwerking met adidas Originals, waarvoor ze retro adidas-items verknipte en vervormde tot nieuwe stukken. Kendall Jenner was hiervoor het gezicht en ook een groot liefhebber van de lijn. Nu blijkt dat Cathari na haar afstuderen ook haar eigen collectie lanceert, zo vertelt ze aan WWD.

Advertentie - Lees hieronder verder
Daniëlle Cathari

Introductie

Aanstaande vrijdag zal de in Amsterdam wonende modebelofte haar debuut lanceren, genaamd DC Drop 1. Deze zal a.s. vrijdag exclusief verkrijgbaar zijn op haar website Daniellecathari.com. 'Ik noem het een drop, want het is geen volledige collectie; het is een capsule met zes stukken. Het is natuurlijk mijn eerste collectie, maar het is een onderdeel van de gehele lancering van mijn merk. Zo krijgt iedereen een eerste indruk hiervan – niet alleen de items of kleding – maar het totaalplaatje en de vibe... We wilden duidelijk maken: "Dit is het merk. Dit is Daniëlle Cathari"'. Zelf noemt de ontwerper haar esthetiek modern en simplistisch in details en comfort, met complimenterende contrasten in de stijl. De uniseks capsulelijn kent klassieke streetwearsilhouetten – T-shirts, joggingbroeken en sweatshirts – met een twist en oog voor detail. Dat signatuur was eerder al te zien in haar indrukwekkende samenwerking voor seizoen Herfst/Winter 2018 met adidas Originals en op de VFiles runway. Verder heeft Cathari nu ook een kleine spin in haar logo zitten, omdat het zowel griezelig als elegant oogt. Branding komt terug in de designs, maar op subtiele wijze. Sweaters en joggingbroeken worden aangeboden in maten XS to XL voor 120 tot 150 euro, terwijl de T-shirts lopen van maat S tot XL voor 70 euro.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws