New York Times publiceert een open brief over Victoria’s Secret

Victoria's Secret ligt onder vuur.

victorias-secret-ed-razek-transgender-modellen
Jeff NeiraGetty Images

We zijn nog lang niet klaar met Victoria’s Secret. Het lingeriemerk kwam vorige week onder vuur te liggen vanwege vrouwonvriendelijke uitspraken van marketingbaas Ed Razek. In een interview met de Amerikaanse Vogue zei Razek dat er geen plussize modellen en transgendermodellen in de show te zien waren, omdat het lingeriemerk een “fantasiewereld” wil presenteren. Die uitspraak kwam hem duur te staan.

Male Fantasy

Na de Victoria’s Secret Show 2018 eerder deze maand vroegen media zich af of Victoria’s Secret nog wel van deze tijd is. Er werden vraagtekens geplaatst bij het beeld dat het lingeriemerk aan ons presenteert. Na het zien van de laatste show kun je het jaarlijkse spektakel niet 'woke' noemen. De uitspraken van Razek zorgde voor een wereldwijde hoon, waarbij journalisten, voorsprekers van vrouwenrechten, transgenders, plussizemodellen, vrouwen en volgers van zich lieten horen. Het is duidelijk dat Razek vooral zijn eigen fantasie presenteert tijdens de show. De Amerikaanse krant New York Times publiceerde daarom dit weekend een open brief van Heidi Zak, CEO en oprichter van het lingeriemerk Third Love.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Inclusiviteit

In de brief wendt Heidi zich tot Ed. Ze schrijft: ‘Jouw show mag dan misschien aan fantasie zijn, maar we leven in de realiteit. Onze realiteit is dat vrouwen beha’s dragen wanneer ze naar werk gaan, borstvoeding geven, sporten, voor hun ouders zorgen en hun land vertegenwoordigen. Hebben we deze ouderwetse ideeën over feminisme en genderrollen al niet lang achter ons gelaten?’ Zak gaat ook in op de opmerking van Razek over plussize maten. ‘We zijn helemaal klaar met doen alsof bepaalde maten niet bestaan of niet belangrijk zijn. En kan je alsjeblieft stoppen met benadrukken dat inclusiviteit een trend is.’ Ze sluit haar brief af met krachtige woorden. ‘We geloven in het bouwen van een merk voor iedere vrouw ongeacht vorm, maat, leeftijd, etniciteit, gender of seksuele voorkeur. Dit zouden we niet moeten zien als baanbrekend, maar als de norm.’

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws