Victoria's Secret kondigt nieuwe CEO aan, maakt plannen bekend voor zwemkleding

Victoria's Secret gooit het roer eindelijk om

image
Victoria's Secret

Victoria's Secret heeft na de laatste show behoorlijk wat kritiek gekregen, dus het lijkt logisch dat ze een aantal grote veranderingen maken in hun beleid. 'Alles ligt op tafel', meent het lingeriebedrijf dat alle aspecten van zijn business zegt te willen revalueren.

Nieuw leiderschap

Zo heeft de lingeriegigant te kampen gehad met tegenvallende cijfers en kritiek aangezien diversiteit nergens te bekennen is in hun marketing. Het controversiële interview dat uitkwam met CMO Ed Razek op Vogue.com, waarin hij zich bepaald niet openminded uitliet over transgender alsook plussize modellen, deed het merk bepaald niet veel goeds. Nu heeft Victoria's Secret stappen ondernomen om een nieuwe weg in te slaan. Zo kondigde zij het vertrek aan van CEO Jan Singer. Vervanging is inmiddels daar: John Mehas, huidige president van Tory Burch. 'John is een uitmuntent retailman en we zijn zeer enthousiast dat hij Victoria's Secret Lingerie een nieuwe fase van succes in zal leiden,' vertelde L Brands CEO Leslie H. Wexner in een statement: 'Onze nummer één prioriteit is om performance te verbeteren bij Victoria's Secret Lingerie en PINK. Onze nieuwe leiders brengen een fris perspectief en blik op alles ... onze marketing, merkpositionering, intern talent, makelaarsportfolio en kostenstructuur. Met name belangrijk: we zijn gefocust op onze merchandise assortment – het begint bij de consument die zegt "I'll take it." Ik ben er zeker van dat wij, onder Johns leiderschap, Victoria's Secret Lingerie, 's werelds grootste lingeriemerk, kunnen voorzetten als powerhouse en producten alsook ervaringen kunnen bieden waar vrouwen wereldwijd zich mee kunnen identificeren.'

Advertentie - Lees hieronder verder

Return of swimwear

Hiernaast is er nog een groot besluit gemaakt na het vertrek van Singer: swimwear wordt opnieuw gelanceerd. In 2016 waren vele fans teleurgesteld toen de zwemkleding uit het Victoria's Secret-assortiment werd gehaald. De reden die toen werd aangedragen was dat de focus meer op de lingerie en Pink zou moeten komen te liggen. Terwijl Pink juist ook voor tegenvallende verkoopcijfers heeft gezorgd. De verdwijning van de swimwear zorgde voor een financiële knauw voor het bedrijf. Zelfs in zulke mate dat het merk er nog niet helemaal van is hersteld, dus tijd voor een comeback voor de badpakken en bikini's. In 2019 zullen deze weer beschikbaar zijn, aldus VS. Hiernaast zou het merk nog een aantal 'geweldige nieuwe categorieën' toevoegen. De populaire catalogus alsook zonnebrillen en Ugg-producten zullen via licensing agreements eveneens worden gelanceerd. Het zal nog een lange weg worden voordat Victoria's Secret al zijn oude (en nieuwe) fans heeft teruggewonnen en zal kunnen opboksen tegen meer vrouwvriendelijke lijnen zoals Rihanna's Savage X Fenty, maar onderweg zijn ze in ieder geval zeker.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws