Marc Jacobs lanceert nieuwe betaalbare lijn, genaamd ‘The Marc Jacobs’

Jacobs heeft hiervoor Demna Gvasalia's stylist ingehuurd

image
Getty Images

Marc Jacobs heeft met het werk onder zijn eigen naam alsook voor Louis Vuitton altijd hoge ogen gegooid. Nu breekt een nieuw tijdperk aan voor de Amerikaanse ontwerper. Volgens Women's Wear Daily heeft de designer aangekondigd een nieuw label genaamd The Marc Jacobs te lanceren, die zal debuteren met pre-fall 2019 ontwerpen.

Advertentie - Lees hieronder verder

Toegankelijk

In tegenstelling tot zijn tegenhanger op de catwalk, zal The Marc Jacobs vele malen betaalbaarder worden. Zo deelde Jacobs zelf – al zijn daadwerkelijke prijzen nog niet bekend. Marc by Marc Jacobs, eveneens een betaalbare lijn van Jacobs, werd in 2015 tot grote teleurstelling van liefhebbers stopgezet. Voor hen komt dit nieuwe debuut dus als geroepen. Verder is er nog weinig bekend over de nieuwe The Marc Jacobs-lijn, maar het zou zomaar kunnen dat deze bestaat uit gestreepte rugby-stijl sweaters, corduroy broeken met wijde pijpen en uitgesproken accessoires. Jacobs heeft Russische stylist Lotta Volkova ingehuurd voor het nieuwe lookbook van het merk. Zij werkte eerder met Demna Gvasalia aan Vetements en Balenciaga. De fotograaf voor het lookbook is Hugo Scott, een belangrijk onderdeel van Jacobs’ in-house creatieve team. Dit nieuws komt te midden van verhalen dat Marc Jacobs' gelijknamige merk een minder groot commercieel succes is dan voorheen en dat hij zelfs zou opstappen als creative director. Tijd voor een frisse wind.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws