Marc Jacobs lanceert nieuwe betaalbare lijn, genaamd ‘The Marc Jacobs’

Jacobs heeft hiervoor Demna Gvasalia's stylist ingehuurd

Marc Jacobs heeft met het werk onder zijn eigen naam als ook voor Louis Vuitton altijd hoge ogen gegooid. Nu breekt een nieuw tijdperk aan voor de Amerikaanse ontwerper. Onlangs kondigde de ontwerper aan een nieuw label te lanceren genaamd The Marc Jacobs, zo stelde Women's Wear Daily. De items uit de gloednieuwe collectie van de tweede lijn van Marc Jacobs zijn vanaf nu verkrijgbaar.

Toegankelijk

In tegenstelling tot zijn tegenhanger op de catwalk, is The Marc Jacobs een stuk betaalbaarder. Marc by Marc Jacobs, eveneens een betaalbare lijn van Jacobs, werd in 2015 tot grote teleurstelling van liefhebbers stopgezet. Voor hen komt dit nieuwe debuut dus als geroepen. Het nieuwe label, vernoemd naar zijn Instagram-account @themarcjacobs, bevat kleding, tassen, schoenen, sieraden en accessoires die de individualiteit en persoonlijke stijl stimuleren, zo laat de ontwerper weten via zin Instagram-account. 'Ik ben ontzettend blij en trots om de lancering van The Marc Jacobs aan te kondigen!' stelt de ontwerper.

Jacobs heeft Russische stylist Lotta Volkova ingehuurd voor het nieuwe lookbook van het merk. Zij werkte eerder met Demna Gvasalia aan Vetements en Balenciaga. De fotograaf voor het lookbook is Hugo Scott, een belangrijk onderdeel van Jacobs’ in-house creatieve team. Dit nieuws komt te midden van verhalen dat Marc Jacobs' gelijknamige merk een minder groot commercieel succes is dan voorheen en dat hij zelfs zou opstappen als creative director. De items uit de nieuwe The Marc Jacobs collectie zijn vanaf nu verkrijgbaar via de webshop van Marc Jacobs.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws