Virgil Abloh lanceert eigen juwelenllijn met paperclips

De Amerikaanse creative director zal nu ook juwelen onder de naam Virgil Abloh™ op de markt brengen.

image
Getty Images

Gisteren wist de Amerikaanse Virgil Abloh aan te kondigen een eigen juwelenlijn te lanceren, met jawel, paperclips. De artistiek directeur van Louis Vuitton Menswear en zijn eigen label OFF-WHITE, zal nu ook juwelen onder de naam Virgil Abloh™ op de markt brengen.

Luxueuze kantoorartikelen

Als Raf Simons een designer ducktape voor 200 euro als zoete broodjes over de toonbank kan laten gaan, moeten paperclips geen probleem zijn. Abloh onthult in een interview aan WWD dat zijn sieradencollectie van oorbellen, halskettingen en andere accessoires geïnspireerd zijn op alledaagse kantoorartikelen. De lijn, die al drie jaar in ontwikkeling is, wordt net iets luxueuzer dan het originele meervoudig gebogen metalen draadje. Zo zal de collectie gehuld worden in diamanten.

View this post on Instagram

"📑📈🗓"

A post shared by @ virgilabloh on

Virgil for florist

De onthulling van de collectie vindt plaats tijdens een exclusief pop-up event tijdens Paris Fashion Week, tegelijkertijd met de OFF-WHITE Herfst/Winter 2019-show. De tijdelijke "Floral Shop" zal voor enkele dagen in Hôtel Costes huizen waarbij naast bloemstukken de sieraden, geïnspireerd op paperclips, zal voorgesteld worden. Waarom een bloemenwinkel? Abloh vertelde WWD dat bloemist worden zijn back-up plan is wanneer de mode-industrie klaar is met hem: 'Als ik oud ben, zal ik ergens in een afgelegen stadje een bloemenwinkel opendoen. Het concept ligt al klaar.' Hij legt uit: 'Het wordt echt te gek, en zal heel afgelegen liggen. Ik zal al mijn creativiteit in boeketten stoppen. Wie weet binnenkort al.' De collectie is vanaf 17 tot 29 april exclusief verkrijgbaar in Hôtel Costes in Parijs.

View this post on Instagram

“Jacob”

A post shared by @ virgilabloh on


Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws